Blog Posts

Câte calorii trebuie să consumi zilnic pentru a arde grăsimi?

Cate calorii trebuie sa consumi pentru a arde grasimi

Dacă obiectivul tău principal este să îți dezvolți masa musculară și să slăbești pentru optimizarea compoziției corporale atunci o dietă în care încorporezi cu atenție și niște fast food sau te menții în deficit pentru slăbire cu niște produse procesate nu o să mai fie suficient. Atunci când în planurile tale este implicată toniefierea, profilul de macronutrienți din alimente individuale este de o importanță majoră. Ideea e că dacă le vrei pe amândouă deja nu mai e la fel de

Citeste mai mult

Care sunt beneficiile, importanța și sursele de vitamina D

Vitamina D face parte din grupa de vitamine liposolubile și se găsește în mod natural în anumite alimente și sub formă de suplimente nutritive. Vitamina D are origine endogenă prin influența razelor ultraviolete din lumina soarelui care ajung în piele și induc sinteza de vitamina D. Importanța și beneficiile Vitaminei D Vitamina D joacă un rol important în sănătatea mușchilor și oaselor, ajută la absorbția calciului și fosforului din intestin. Prin urmare, poate preveni și trata durerea musculară, durerea de

Citeste mai mult

Care sunt diferențele între proteinele vegane și vegetariene de origine animală

CE duferente sunt intre proteine vegane si vegetariene

Dacă v-ați decis să excludeți din alimentația voastră alimentele de origine animală, nu trebuie să vă faceți probleme pentru că pe piață găsiți o gamă largă de proteine vegane, de origine vegetală care vă poate oferii cantitatea necesară de proteine. În mod natural produsele de origine animală precum carnea, ouăle și laptele sunt bogate în proteine. Cum am mai discutat și în alte articole, proteinele sunt formate din 20 de aminoacizi dintre care 9 aminoacizi esențiali. Organismul nostru nu poate

Citeste mai mult

Mic îndrumar: Teste pentru sănătate de fier

Lista indicilor glicemici

Studiile efectuate au confirmat faptul că prevenirea este o armă eficientă în calea îmbolnăvirilor. Pentru oricare dintre noi, a face controale medicale periodice înseamnă , pe lângă o notă bună la capitolul civilizație, o șansă în plus pentru a avea o viață lungă și sănătoasă. Acest articol se dorește a fi un mic îndrumar pentru toți cei ce doresc să înceapă o activitate sportivă, de orice natură, și care sunt obligați (părerea mea, care concordă cu a tuturor specialiștilor) să-și

Citeste mai mult

Nutriția: Ce sunt grăsimile și care sunt diferențele între acestea

Si grasimile sunt importante pentru organism

Ce sunt grăsimile? Care este diferența între grăsimile saturate și cele polisaturate? Structura chimică a grăsimilor începe cu un schelet de atomi de carbon legați între ei. Acestui cadru, numit glicerol, i se alătură acizii grași, structura devenind o triglicerida. În grăsime, fiecare atom de carbon se leaga de alt atom de carbon și de obicei și cu atomi de hidrogen sau oxigen. Mulți dintre atomi formează legături cu doi atomi de H2 și cu doi de C. Dacă nu

Citeste mai mult

Nutritia: Ce rol au vitaminele si mineralele in alimentatie?

Deficitul de minerale

Vitaminele și mineralele nu sunt nici surse de energie, nici nu au rolul de „cărămizi” în corp, totuși sunt foarte importante pentru sănătate. Printre altele, ele catalizează reacțiile chimice din corp, cum ar fi cele în care sunt implicate proteinele, grăsimile sau carbohidrații în organism sau în sinteza țesuturilor. Astfel se consideră că vitaminele au un rol foarte important în asigurarea vitalității și a unei sănătați cât mai bune. Vitaminele – deseori într-o doză mult mai mare decât cea recomandată

Citeste mai mult

Nutriția: Ce sunt carbohidrații si de ce sunt importanți?

Cat de importanti sunt carbohidratii

Carbohidrații sunt sursa de energie preferată a corpului. Carbohidrații sunt compuși organici ce conțin C, O și H. Carbohidrații complecși sunt alcătuiți din numeroase molecule de zaharide legate între ele. Sistemul digestiv descompune carbohidrații în glucoza (zahărul din sânge) care este transportată de sânge în ficat și mușchi sub formă de glicogen. Pentru a înțelege nevoia de carbohidrați și de glicogen, este important să înțelegem rolul ATP-ului. Acest compus cunoscut ca ATP este prezent în celulele musculare și este energizantul

Citeste mai mult

Nutriția: De ce avem nevoie de proteine?

Nutritia proteine

Bazele nutriției Pentru a înțelege rolul nutriției în funcțiile vieții este important să ne dăm seama de structura hranei și de rolul pe care aceasta îl joacă în organism. Hrana aduce energie , deci calorii. Mâncărurile au trei elemente primare, și anume carbon, oxigen și hidrogen, care sunt componentele principale ale carbohidraților și grăsimilor. Proteinele conțin aceste trei elemente și, în plus, azot și sulf. Proteinele, carbohidrații, grăsimile, vitaminele și mineralele, suplimentele și apa sunt discutate separat în secțiunile ce

Citeste mai mult

10 reguli pentru a câștiga masă musculară

Pentru a crește masa musculară nu trebuie să te axezi doar pe efortul fizic depus în sala de forță ci și pe consumul adecvat de lichide și alimente care îți dau energia necesară. Așadar să vorbim despre 10 reguli care te ajută să câștigi masă musculară: 1) Folosiți greutăți libere la toate seturile grele: – oricât de sofisticate vi s-ar părea aparatele, acestea nu vor construi atâta masa musculară ca și greutățile libere. 2) Folosiți mișcări compuse, care implică tot

Citeste mai mult

Factorii de bază ai contracției musculare

Factorii de baza ai contractiei musculare

Toți practicanții culturismului vizează prin pregătirea fizica specifică acestei discipline sportive o serie de aspecte care au drept scop schimbarea aspectului estetic, o metamorfoza realizată la nivel muscular. Chiar dacă trebuie să recunoaștem că el primează pentru orice culturist care este meticulos și perseverent în munca sa, atingerea unui scop trebuie să fie apanajul unor mijloace logistice analizate și aplicate corect. Un bun culturist nu trebuie apreciat doar după formele sale. Ca să mă explic, trebuie să amintesc faptul că

Citeste mai mult

Site Footer