10 reguli pentru a câștiga masă musculară

1) Folosiți greutăți libere la toate seturile grele:

– oricât de sofisticate vi s-ar părea aparatele, acestea nu vor construi atâta masă musculară ca și greutățile libere.

2) Folosiți mișcări compuse, care implică tot corpul:

– dacă doriți masivitate și mărime, nu faceți mișcări de izolare, ci insistați pe genoflexiuni, îndreptări, împins din culcat, împins de la umeri cu bara, flexii cu bara și tracțiuni.

3) Găsiți părți care pot fi îmbunătățite:

– stabiliți care părți ale corpului necesită mai multă muncă, intrați în sală concentrați pe acestea și lucrați-le la începutul antrenamentelor. Începeți antrenamentele voastre cu haltera, apoi treceți la gantere, iar dacă folosiți cabluri, faceți-o pe final.

4) Experimentați pentu a găsi ce exerciții construiesc mai multă masă musculară pentru voi:

– doar pentru ca unele exerciții lucrează bine pentru alții nu înseamnă același lucru și pentru voi în mod obligatoriu.

5) Evitați accidentările:

– evitați mișcările cu un risc ridicat, mai ales dacă nu sunteți bine încălziți. Folosiți forma corectă de execuție tot timpul și nu riscați să vă accidentați încercând să ridicați prea mult prea devreme. Dacă vă accidentați nu vă puteți antena, deci nu veți crește.

6) Nu depășiți numărul optim de seturi pentru grupele musculare:

– încercați să faceți doar atâtea seturi cât simțiți că este productiv pentru corpul vostru.

7) Nu numărați exercițiile:

– nu există un număr optim de exerciții, cei mai mulți culturiști propun patru exerciții pentru fiecare grupă musculară, dar pentru grupele musculare mici aceasta poate duce la supra antrenament.

8) Efectuați un număr optim de repetări:

– antrenați-vă cât mai greu posibil, în forma corectă pentru a face cât mai multe repetări (cu greutăți mari, 6-10 pentru grupele musculare, 8-12 pentru grupele musculare mici).

9) Nu vă feriți de repetările maximale:

– de câte ori va simtiți odihnit și simtiți că antrenamentul „merge”, încercați câte o repetare maximală, în mod piramidal.

10) Nu uitați să vă mâncați proteinele:

– cu cât mâncați mai multe proteine, cu atât mai bine.

Cele mai bune proteine pentru masă musculară sunt cele din carne roșie, de unde va luați nutrienții necesari creșterii. Proteinele concentrate din zer sunt de asemenea importante. Faceți un mod de viață din alimentația proteică abundentă și veți câștiga masă musculară solidă.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer