surse de proteine vegetale

Află care sunt cele mai bune pudre de proteine vegetale

Evitarea produselor animale nu trebuie să însemne lipsa proteinelor. Există proteine vegetale pe care veganii le pot utiliza pentru a obține toți nutrienții de care au nevoie. Indiferent daca o persoană se află pe drum sau încearcă să mănânce ceva rapid după un antrenament, există numeroase pulberi proteice bazate pe plante pe care persoana în cauză  le poate utiliza. Simple sau aromate, acestea pot fi amestecate cu apă, cu lapte vegan sau cu fulgi de ovăz și alte alimente pentru a suplimenta dieta.

Alimentele din plante precum orezul, mazărea și semințele de floarea-soarelui nu conțin proteine, ​​precum carnea și peștele, dar procesatorii alimentari pot elimina cea mai mare parte din grăsimi și carbohidrați și pot izola proteina găsită în aceste alimente pentru a face pudre bogate în proteine.

În ciuda unor afirmații contra acestor pudre vegetale, majoritatea proteinelor vegetale nu sunt complete, ceea ce înseamnă că nu conțin niveluri optime ale tuturor aminoacizilor esențiali pentru a susține sinteza proteinelor din corp. Totuși, aceasta nu este o problemă dacă sunt consumate regulat o varietate de proteine ​​vegetale.

Tipuri de proteine vegetale care pot fi cumpărate pentru a obține cele mai bune rezultate

1. Proteina din mazăre

Pulberea de proteine ​​din mazare nu este facuta din mazare verde dulce, ci din verisorii sai cu proteine ​​superioare, mazare despicata galbena.

Un sfert de cana (28 de grame) de portie de proteina de mazare contine aproximativ 21 de grame de proteine ​​si 100 de calorii, in functie de marca. Ca si alte leguminoase, este scazuta in aminoacidul esential metionina.

Cu toate acestea, proteina de mazare este deosebit de bogata in aminoacizii esentiali cu catena ramificata (BCAAs), leucina, izoleucina si valina, care ajuta la alimentarea muschilor care lucreaza si stimuleaza corpul sa faca proteine ​​musculare.

Intr-un studiu de 12 saptamani, 161 de tineri au mancat 25 de grame de pulbere de proteine ​​de mazare de doua ori pe zi, inclusiv imediat dupa antrenament. Cei mai slabi participanti au avut o crestere de 20% a grosimii musculare a bicepsului, comparativ cu doar 8% din grupul placebo.

Mai mult, castigurile musculare experimentate cu proteina din mazare au fost similare cu cele ale consumatorilor de proteine ​​din zer (lapte). Studiile la animale si la om sugereaza, de asemenea, ca proteina din mazare poate promova sentimentele de plinatate si scaderea tensiunii arteriale.

Praful de proteine ​​din mazare este bogat in BCAA pentru a sprijini construirea muschilor. Cercetarile preliminare sugereaza ca este la fel de eficient ca proteina din zer in sustinerea castigului muscular. De asemenea, poate reduce tensiunea arteriala si poate stimula starea de satieitate.

2. Proteina de cânepă

Proteina de canepa provine din semintele plantei de canabis, dar dintr-o varietate crescuta care contine doar urme de compus euforic tetrahidrocannabinol (THC).

Un sfert de cana (28 de grame) de portie de proteina de canepa are aproximativ 12 grame de proteine si 108 calorii, in functie de marca. Este, de asemenea, o sursa excelenta de fibre, fier, zinc, magneziu si acid alfa-linolenic (ALA), forma vegetala de grasimi omega-3.

Deoarece canepa are un continut scazut de aminoacid lizina, nu este o proteina completa. Cu toate acestea, daca sunt consumate in mod obisnuit leguminoase sau quinoa, se poate umple acest gol.

Cercetarile de laborator sugereaza ca proteina din semintele de canepa poate fi o sursa valoroasa de compusi care scad tensiunea arteriala. Cu toate acestea, efectele sale nu au fost testate la oameni suficient de mult pentru a trage o concluzie.

Aceste doua tipuri de proteine vegetale sunt unele dintre cele mai des cautate, insa exista si altele pe care sportivii le utilizeaza pentru un regim de viata sanatos.

Evitarea produselor animale nu trebuie sa insemne lipsa proteinelor.  Exista proteine vegetale pe care veganii le pot utiliza pentru a obtine toti nutrientii de care au nevoie. Indiferent daca o persoana se afla pe drum sau incearca sa manance ceva rapid dupa un antrenament, exista numeroase pulberi proteice bazate pe plante pe care persoana in cauza  le poate utiliza. Simple sau aromate, acestea pot fi amestecate cu apa, cu lapte vegan sau cu fulgi de ovaz si alte alimente pentru a suplimenta dieta.

Alimentele din plante precum orezul, mazarea si semintele de floarea-soarelui nu contin proteine, ​​precum carnea si pestele, dar procesatorii alimentari pot elimina cea mai mare parte din grasimi si carbohidrati si pot izola proteina gasita in aceste alimente pentru a face pudre bogate in proteine.

In ciuda unor afirmatii contra acestor pudre vegetale, majoritatea proteinelor vegetale nu sunt complete, ceea ce inseamna ca nu contin niveluri optime ale tuturor aminoacizilor esentiali pentru a sustine sinteza proteinelor din corp. Totusi, aceasta nu este o problema daca sunt consumate regulat o varietate de proteine ​​vegetale.

Tipuri de proteine vegetale care pot fi cumparate pentru a obtine cele mai bune rezultate

1. Proteina din mazăre

Pulberea de proteine ​​din mazare nu este facuta din mazare verde dulce, ci din verisorii sai cu proteine ​​superioare, mazare despicata galbena.

Un sfert de cana (28 de grame) de portie de proteina de mazare contine aproximativ 21 de grame de proteine ​​si 100 de calorii, in functie de marca. Ca si alte leguminoase, este scazuta in aminoacidul esential metionina.

Cu toate acestea, proteina de mazare este deosebit de bogata in aminoacizii esentiali cu catena ramificata (BCAAs), leucina, izoleucina si valina, care ajuta la alimentarea muschilor care lucreaza si stimuleaza corpul sa faca proteine ​​musculare.

Intr-un studiu de 12 saptamani, 161 de tineri au mancat 25 de grame de pulbere de proteine ​​de mazare de doua ori pe zi, inclusiv imediat dupa antrenament. Cei mai slabi participanti au avut o crestere de 20% a grosimii musculare a bicepsului, comparativ cu doar 8% din grupul placebo.

Mai mult, castigurile musculare experimentate cu proteina din mazare au fost similare cu cele ale consumatorilor de proteine ​​din zer (lapte). Studiile la animale si la om sugereaza, de asemenea, ca proteina din mazare poate promova sentimentele de plinatate si scaderea tensiunii arteriale.

Praful de proteine ​​din mazare este bogat in BCAA pentru a sprijini construirea muschilor. Cercetarile preliminare sugereaza ca este la fel de eficient ca proteina din zer in sustinerea castigului muscular. De asemenea, poate reduce tensiunea arteriala si poate stimula starea de satieitate.

2. Proteina de cânepă

Proteina de canepa provine din semintele plantei de canabis, dar dintr-o varietate crescuta care contine doar urme de compus euforic tetrahidrocannabinol (THC).

Un sfert de cana (28 de grame) de portie de proteina de canepa are aproximativ 12 grame de proteine si 108 calorii, in functie de marca. Este, de asemenea, o sursa excelenta de fibre, fier, zinc, magneziu si acid alfa-linolenic (ALA), forma vegetala de grasimi omega-3.

Deoarece canepa are un continut scazut de aminoacid lizina, nu este o proteina completa. Cu toate acestea, daca sunt consumate in mod obisnuit leguminoase sau quinoa, se poate umple acest gol.

Cercetarile de laborator sugereaza ca proteina din semintele de canepa poate fi o sursa valoroasa de compusi care scad tensiunea arteriala. Cu toate acestea, efectele sale nu au fost testate la oameni suficient de mult pentru a trage o concluzie. Aceste doua tipuri de proteine vegetale sunt unele dintre cele mai des cautate, insa exista si altele pe care sportivii le utilizeaza pentru un regim de viata sanatos.

Site Footer