Iata de ce cantarul poate arata mai multe kilograme

Află de ce cântarul poate afișa mai multe kilograme deși nu aveți grăsime

Imediat cum vă suiți pe cântar apare un număr cu trei kilograme mai mare decât cel pe care l-ați văzut în urmă cu două zile, automat veți crede că v-ați îngrășat din cauza unei bucățele de ciocolată, fructe sau o felie de pizza.

Dar aceste produse nu au nicio vină și faptul că pe cântar apar 3 kilograme în plus nu reprezintă o creștere a grăsimii, ci că este ceva cu totul diferit. Imaginați-vă numai câte alimente ar trebui să consumați pentru ca teoretic să reușiți să vă îngrășați cu 3 kilograme.

Iată câteva motive importante pentru care cântarul ar putea arăta mai mult

Poate ați mâncat o masă bogată în carbohidrați

Datorită nevoilor organismului, acesta depozitează în mod natural carbohidrați într-un depozit denumit glicogen. Organismul uman are aproximativ 450 grame de provizii de glicogen, care sunt folosite ca sursă de energie.

Cum face posibil ca o prăjitură, o porție de risotto sau o bucată de pizza să facă ca indicatorul cântarului să arate mai multe kilograme? Păi este simplu pentru că fiecare gram de glicogen depozitat conține aproximativ 3 grame de apă, adică cântarul practic indică în plus greutatea alimentelor consumate plus apa, deci nu grăsimea.

Și mai exact 450 de grame de glicogen conține aproximativ 1300g de apă. Prin urmare greutatea  poate fluctua datorită faptului că mâncați mai mulți sau mai puțini carbohidrați sau luați parte în activități sportive care vă epuizează rezervele de glicogen și apă.

Cu siguranță ați încercat diete cu un număr redus de carbohidrați și ați avut o pierdere vizibilă de greutate însă bucuria aceata nu este de durată pentru că aceste kilograme pierdute reprezintă apă și glicogen, nu grăsime.

Greutatea intestinelor

Durează puțin timp până când sistemul digestiv procesează alimentele și le metabolizează complet. Resturile prânzului de ieri trec prin sistemul digestiv. Timpul normal de digestie este estimat a fi între 40-60 de ore, iar intervalul optim este de 24-48 de ore.

Puteți îmbunătăți calitatea digestiei axându-vă pe suficiente fibre în dieta dumneavoastră. Ar trebui să consumați aproximativ 30 grame de fibre pe zi. Alimentele bogate în fibre și apă sunt procesate și eliminate mai repede decât alimentele care în general sunt considerate nesănătoase.

Cantitatea de sare pe care o consumi zilnic

Consumul de sare într-o cantitate prea mare poate duce la o retenție de apă mai mare și asta înseamnă automat mai multe kilograme în plus și un corp mai ”pufos”. Unele persoane sunt mai sensibile la aportul de sare și se pot simți balonate. Ar trebui să aveți un aport de aproximativ 5 grame de sare pe zi, nu mai mult.

Sarea se poate ascunde în orice semi-preparat și sosuri. Puteți limita ușor aportul, consumând cât mai multe alimente proaspete și cât mai puțin procesate posibil.

Nu va hidratați corespunzător

Atunci când beți mai multe pahare de apă decât în mod normal, va rezulta într-o creștere ușoară și pe termen scurt a greutății corporale. Va reveni la normal imediat ce organismul îi va face față – va folosi apa acolo unde este necesară și va elimina restul.

Însă dacă nu consumați apă corespunzător va duce la deshidratarea organimului, corpul va fii plin de toxine, digestia mai greoaie și atunci va duce la kilograme în plus. În momentul în care o să consumați într-o zi mai multă apă organismul va reține o parte din apă de teama că nu va primi o cantitate de apă prea curând.

De asemenea dacă consumați alcool acesta este diuretic și poate duce la eliminarea lichidelor mai rapid. Consumul de alcool duce și la un consum mai mare de alimente bogate în grăsimi și sare. Asta duce la kilograme în plus.

Sunteți femeie, iar greutatea corpului se schimbă în mod natural în timpul ciclului menstrual

Retenția de apă din organism crește în timpul primei zile a menstruației. Prin urmare, puteți observa că greutatea corporală este ușor mai mare decât în mod normal datorită schimbării mediului hormonal. De obicei reprezintă aproximativ 1-3,5 kilograme. Greutatea va reveni la normal în tipul următoarelor zile.

Numărul de pe cântar crește, dar sunteți mai slabă

Există o explicație cât se poate de simplă. Atunci când numărul de pe cântar nu se mișcă sau chiar crește, în timp ce sunteți în mod sigur mai slabi, pur și simplu ați câștigat masă musculară și ați scăpat de o cantitate decentă de grăsime.

Un kilogram de grăsime este mai voluminos decât un kilogram de mușchi, cu toate că ambele cântăresc la fel. Este o situație similară cu cea a imaginării unui kilogram de pufuleți vs. Un kilogram de fier. Dar aceasta este o chestiune de săptămâni și luni, nu de zile.

Stresul poate fii o cauză

Stresul excesiv poate și el influența fluctuațiile de greutate ale corpului. Nivelul ridicat al hormonului de stres cortizon este asociat cu retenția de apă. Chiar și deficitul caloric pe termen lung poate mări nivelurile plasmatice de cortizon, care într-o anumită măsură pot contribui la retenția de apă din organism.

Lucrați intens la sală pentru mai multe ore

Antrenamentul intensiv, mai ales cel de forță poate duce la leziuni musculare care sunt marcate pe celulele musculare prin formarea de microtraume. Unul dintre fenomenele cunoscute este inflamația locală, atunci când apa este reținută între și în interiorul celulelor musculare. Acest mecanism poate duce la creșterea în greutate.

Cu sigurață cunoașteți acest fenomen sub denumirea de febră musculară. Acesta poate dura în mod normal între 24-72 de ore.

Un număr pe cântar vă poate spune cum stați cu pierderea în greutate sau cu obținerea masei musculare, dar nu spune niciodată întregul adevăr. Fluctuații de greutate în decurs de câteva zile sunt perfect normale dacă luați în considerare alimentația, băutul, exercițiile fizice, efectele hormonale și medicamentele folosite sau condiția medicală actuală. Chiar și în timpul zilei, greutate corporală poate varia cu până la 3 kilograms, lucru perfect normal.

Important este să duceți o viață sănătoasă, să aveți un consum echilibrat de proteine, aminoacizi, vitamine și minerale, grăsimi, carbohidrați și apă.

Site Footer