Probiotice si prebiotice

Care este diferența între probiotice și prebiotice și beneficii

Probiotice

Pentru început trebuie să știm care este diferenta între PRO și PRE.

Probioticele sunt alimente sau suplimente nutritive care conțin microorganisme vii destinate să mențină sau să îmbunătățească bacteriile “bune” (microflora normală) din organism.

Probioticele sunt niște microorganisme vii (bacterii probiotice), care atunci când sunt administrate în cantități adecvate conferă beneficii medical. Aceste bacterii trăiesc în intestinul uman și contribuie la digerarea alimentelor pe care le consume ajutând organismal să absoarbă nutrienții și enzimele.

Este ușor să obții probioticele din alimente sau din suplimente. Probioticele sunt, în mod natural, prezente în alimente precum iaurt, varză murată sau orice produse murate, măsline, kefir, aluat de pâine. Puteți de asemenea să consumați și suplimente cu probiotice.

Prebiotice

Prebioticele sunt alimente (de obicei, alimente bogate în fibre) care acționează ca hrană pentru microflora umană. Prebioticele sunt utilizate cu intenția de a îmbunătăți echilibrul acestor microrganisme.

Prebioticele sunt un tip de fibră pe care oamenii nu o pot digera. Ele aparțin practic unui grup de fibre dietetice numite oligozaharide.

Așadar acest lucru înseamnă că prebioticele trec prin intestinul subțire nedigerate și ajung în colon, unde sunt fermentate. Procesul de fermentare este dus la bun sfârșit cu ajutorul bacteriilor din colon, un motiv pentru care fibrele prebiotice sunt considerate a fi “hrană” pentru aceste bacterii.

În esență, prebioticele oferă bacteriilor o bună hrană de care au nevoie pentru a se dezvolta armonios. Acest proces de fermentare este un mod excelent de a susține microbiomul existent în sistemul digestiv.

Fibrele prebiotice sunt ușor de inclus în dietă deoarece sunt disponibile în multe alimente pe care le consumăm în viața de zi cu zi, așa cum sunt usturoiul, ceapa, bananele, anghinare, coaja de măr, fasolea și leguminoasele în general.

Consumând cât mai des posibil aceste alimente bogate în prebiotice, vei reuși să îți menții tractul intestinal sănătos. Gândește-te la ele ca la un fel de fertilizant natural pentru bacteriile bune din intestin.

Beneficii probiotice

Probioticele sunt bacterii bune care trăiesc în intestinul nostru și sprijină sănătatea descompunând și digerând alimentele, favorizând sănătatea intestinală generală și menținând sănătatea sistemului imunitar.

Bacteriile din intestin au o influență și asupra producției și reglării hormonale, mai ales dacă ne referim la hormoni precum insulina și leptina.

Unele dintre cele mai eficiente tulpini pentru sănătatea mentală includ Bifidobacterium longum, Bifidobacterium breve, Bifidobacterium infantis, Lactobacillus helveticus și Lactobacillus rhamnosus.

Beneficii prebiotice

Prebioticele sunt la fel de importante ca probioticele pentru că acestea pot stimula beneficiile pe care probioticele le au pentru sănătate, permițându-le acestora să evolueze. Combinarea prebioticelor cu probiotice poate contribui la îmbunătățirea sănătății intestinale în multe moduri.

Pentru că prebioticele se deplasează prin tractul gastrointestinal, ele nu sunt descompuse de acidul gastric sau de enzimele digestive asemeni altor alimente.

Ele devin în schimb surse de combustibil și de nutrienți pentru bacteriile benefice din intestine și contribuie în mod deosebit la creșterea numărului de bacterii bune printer care Lactobacilli și Bifidobacteria.

De reținut

Trebuie să retii că organismul uman este plin de bacterii, atât bune cât și rele. Printre cele bune se numără și probioticele.

Bacteriile intestinale, denumite colectiv flora intestinală sau microbiota intestinală, îndeplinesc multe funcții importante în organism.

Consumul unor cantități echilibrate de probiotice și prebiotice poate ajuta la asigurarea echilibrului corect al acestor bacterii. Ceea ce ar trebui să-ți îmbunătățească sănătatea.

Site Footer