Care sunt cauzele, simptomele și metodele de prevenire a unei întinderi musculare

Specialiştii susţin că o întindere musculară se produce atunci când muşchiul este suprasolicitat sau rupt. Aceasta poate să apară pe fondul unei suprautilizări a unui muşchi. De regulă, întinderile musculare sunt localizate cel mai frecvent în partea inferioară a spatelui, la gât, umeri şi la tendonul popliteu, adică la muşchiul din spatele coapsei.

De cele mai multe ori, întindere musculară dă dureri şi limitează mobilitatea. Vestea bună este că întinderile uşoare sau moderate pot fi tratate acasă, cu gheaţă, căldură şi medicamente antiinflamatoare, la recomandarea medicului specialist. Dar cele severe necesită obligatoriu un tratament medical şi vizita implicită la camera de gardă a unui spital.

Principalele simptome sunt:

  • Debut spontan al durerii
  • Inflamaţie
  • Vânătaie la locul dureros
  • Spasme musculare
  • Tumefierea (umflarea) zonei afectate

Simptomele de întindere musculară uşoară dispar de regulă în câteva săptămâni, însă cele severe pot dura şi câteva luni, până se produce o vindecare totală.

Cauzele întinderilor musculare

Conform specialiştilor, o întindere musculară poate să apară în urma unor leziuni sau a unor traumatisme.
Cauzele sunt variate, precum:

  • Încălzirea executată incorect înainte de activitate fizică
  • Alunecarea
  • Dezechilibrarea

Încălzirea înaintea unei activităţi fizice este o etapă de tranziţie între repaus şi efort, necesară pentru a pune în mişcare progresiv organismul (articulaţiile, muşchii, sistemul cardio-respirator, psihicul). „Înţelegem prin încălzire toate măsurile care permit obţinerea unei stări optime de pregătire fizică şi psihică înaintea unui antrenament sau unei competiţii. Încălzirea joacă un rol important în prevenirea accidentărilor.” (Jurgen Weineck, 1998)

Principalul efect al încălzirii este creşterea temperaturii corpului şi a muşchilor care vor fi solicitaţi în timpul activităţii ce va urma. Încălzirea îi asigură sportivului cele mai bune condiţii pentru a depune maximum de efort. Tocmai de aceea încălzirea favorizează creşterea performanţei sportive şi scăderea riscului de accidentare.

De asemenea, nu este exclus să te alegi cu o întindere musculară dacă la birou, pe scaun, îţi menţii gâtul sau spatele într-o poziţie greşită pentru o perioadă îndelungată.

Cele mai frecvente întinderi musculare au loc iarna, fiindcă muşchii sunt mult mai rigizi la temperaturile cu minus. Totodată, cele mai dese apar la gleznă, iar cei mai afectaţi sunt sportivii.

Cum poţi trata acasă întinderile musculare

În multe cazuri, întinderile musculare pot fi tratate acasă. Trebuie să te odihneşti şi, chiar dacă durerea nu este mare, efortul şi mişcarea nu vor face decât să agraveze roblema.

Atenţie! Ai grijă să nu exagerezi cu repausul, fiindcă prea multă odihnă poate duce la slăbirea muşchiului.
De aceea, după trei zile poţi să-ţi foloseşti uşor, uşor muşchiul afectat.

De asemenea, pune gheaţă pe locul afectat, fiindcă aceasta va reduce inflamaţia şi va ameliora durerea. Îţi poţi proteja articulaţia şi micşora inflamaţia cu ajutorul unui bandaj elastic, pe care îl poţi achiziţiona din orice farmacie.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer