Efecte pozitive ceai verde pentru sportivi

Ce efecte pozitive are ceaiul verde asupra sănătății sportivilor?

Numele ceaiului provine de la faptul că frunzele își păstrează nuanța de verde atunci când sunt preparate termic, iar motivul pentru care frunzele de ceai rămân verzi este ca în timpul prelucrării acestea nu se oxidează. Prin urmare, ceaiul verde își păstrează proprietățile antioxidante benefice pentru sănătatea organismului.

Ceaiul verde este obținut din planta Camelia Sinensis și își are originea în China.

Ceaiul verde, în comparație cu ceaiul negru, are un conținut ridicat de antioxidanți puternici din polifenoli, și anume cea mai răspândită grupă a compușilor – flavonoizi. Cunoaștem mai multe tipuri de flavonoizi, iar în ceaiul verde se găsesc într-o concentrație ridicată în special catechine.

Care sunt valorile nutritive și beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde

Ceaiul verde este obținut din frunze neoxidate, ceea ce înseamnă că acest tip de ceai conține o cantitate mare de polifenoli, antioxidanți benefici pentru sănătatea organismului, dar și patru tipuri de substanțe derivate din catechine. Mai exact, catechinele reprezintă un tip de compuși organici de natură polifenolică, cu proprietăți antioxidante.

Ceaiul verde este una din sursele naturale cele mai bogate în antioxidanți, care ajută în curele de slăbire și la protejarea organismului față de radicalii liberi.

S-a confirmat științific faptul că puterea antioxidantă a ceaiului verde este de 100 de ori mai mare decât a vitaminei C și de 25 de ori mai mare decât a vitaminei E.

Efecte pozitive ale consumului de ceai verde

Are efect antioxidant

Datorită conținutului bogat în polifenoli, ceaiul verde ajută la reducerea stresului oxidativ și a radicalilor liberi care au efecte negative asupra sănătății organismului. Totodată, ceaiul verde este ideal în curele de detoxifiere și slăbire.

Ajută la slăbit

Ceaiul verde este unul dintre cele mai cunoscute produse în curele de slăbire.

Conform unor studii s-a constat că aportul de ceai verde este direct proporțional cu reducerea greutății corporale și a grăsimilor. Dacă pe lângă ceai verde faceți și exerciții fizice, atunci veți îmbunătăți efectul acestuia și veți slăbi mai mult. Această combinație de consum de ceai verde și exerciții fizice a contribuit la scăderea a 2,2 kg din greutatea corporală la persoanele obeze.

Contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău” LDL

Consumul de ceai verde, ca băutură sau sub forma de supliment alimentar cu extract de ceai verde, ajută la reglarea nivelului de colesterol. Mai exact, scade nivelul de colesterol „rău” sau colesterol LDL din sânge, dar și nivelul trigliceridelor.

Crește activitatea aerobă

Ceaiul verde s-a dovedit a fi eficient în capacitatea aerobă atunci când este utilizat de persoane sedentare sau mai puțin active. În schimb, acest efect nu a fost cercetat asupra sportivilor profesioniști.

Ajută sistemul imunitar și acționează ca antiinflamator

Catechinele din ceaiul verde au o serie de beneficii pentru sănătate și mai ales în ceea ce privește sistemul imunitar. Astfel, consumul de ceai verde previne riscul de îmbolnăvire și acționează ca antiinflamator.

Catechinele care să găsesc în ceaiul verde ajută la menținerea sănătății dentare. Mai exact, inhibă dezvoltarea bacteriei Streptococcus mutans și scade riscul de apariție a cariilor sau căderea dintilor. În plus, ceaiul verde poate reduce respirația urât mirositoare.

Scaderea riscului de aparitie a diabetului de tip 2

Studiile au arătat că ceaiul verde poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină si reduce nivelul de glucoză din sânge.

Diabetul de tip 2 este o boală care determină creșterea nivelului zahărului din sânge asociat cu rezistența la insulină sau incapacitatea de a produce insulină. Este o boală care a atins proporții epidemice în ultimele decenii.

Protejează sistemul cardiovascular

Compușii din ceaiul verde, în special catechina, protejează sistemul cardiovascular și scade riscul de apariție a bolilor de inimă.

Ceaiul verde poate crește semnificativ capacitatea antioxidantă a sângelui care protejează particulele LDL de oxidare, care este și principala cauză a bolilor de inimă. Luând în considerare informațiile pozitive mai sus menționate.

Susține memoria și capacitatea de învățare

Doza medie de cafeină are o serie de beneficii pentru creier, așadar ceaiul verde îmbunătățește funcțiile cognitive ale creierului, în special capacitatea de memorare, atenția sporită și viteza de reacție.

Conținutul de cafeină din ceaiul verde este exact ce are nevoie organismul uman fără alte efecte secundare ale cafeinei.

Ameliorarea unor boli de piele

Ceaiul verde are proprietati antiinflamatorii si anticarcinogenice si poate ajuta la ameliorarea unor boli de piele, printre care psoriazis sau dermatita.

Doza zilnică recomandată

Doza maximă de ceai verde variază între 3-5 cești pe zi, iar în cazul suplimentelor pe bază de green tea doza recomandată o găsiți pe ambalajul produsului.

Doza optimă variază în funcție de rezultatele pe care vreți să le obțineți sau în funcție de ce boală suferiți și cum vreți să ameliorați această suferință.

Site Footer