Ce este Creatina

Ce este creatina și când este ideal să o folosiți

În ultimii 15-20 de ani au apărut numeroase suplimente care promit câstiguri de volum și forță muscularã, dar au dispărut una după alta. Toate cu excepția creatinei. De ce? Pentru că funcționează!

Nu există îndoială că, Creatina este cel mai popular supliment actual, producând rezultate pozitive la toți cei care o probează și o folosesc.

Ce este creatina?

Presupun că unii dintre voi știu ce este creatina, dar mulți nu știu, deoarece nu s-a explicat amănunțit. Sunt convins că întrebând pe cei care o folosesc, sunt incapabili să ne ofere un răspuns coerent și exact. Creatina este un nutrient care se sintetizează sub formă naturală în organism, în rinichi, pancreas și ficat provenind de la aminoacizii Arginină, Glicină și Metionină. Aproape 95% din Creatină se află în mușchii scheletici iar 5% în inimă, creier și testicole. Cea mai mare parte de la Creatina ce o folosim provine de la alimente precum carne și peste. Din alimente putem ingera între 1 și 2 grame pe zi, exceptând cazurile de vegetarieni. Când aportul dietei alimentare este mic, organismul își furnizează singur Creatina de la cei 3 aminoacizi precursori în cantități foarte mici și nu întotdeauna disponibili.

Creatina eliberează energia pe care mușchii o necesită pentru mișcare, în special pentru a realiza mișcări explozive și puternice, cum se produce în majoritatea sporturilor, inclusiv în CULTURISM.

CREATINA îndeplinește mai multe funcții printre care:

1. Volumizator celular. Creatina “umple” de apă celulele musculare și le face să se umfle, deoarece acumulând lichid intracelular pereții celulelor se dilată. Acest efect microscopic înmulțindu-l cu milioane de celule produce un volum muscular mai mare ,mușchi mai rotunzi și mai puternici, cu un aspect de volum, forță, duritate, cu mușchi care se congestionează mai ușor.

Nu folosiți niciodată cafea sau băuturi răcoritoare care conțin cafeină, deoarece opresc efectul creatinei, prin efectul diuretic al cafeinei.

2. Regenereaz A.T.P. Contracțiile musculare pe care le generați când faceți antrenament în sală depind de ATP (adenosin trifosfat). Această moleculă ATP alimentează cu energie orice activitate musculară. Problema este că muschiul înmagazinează o mică cantitate de ATP, iar mușchiul se poate contracta timp de 10 secunde.

Cu fiecare contracție musculară se pierde energia ATP și se formează ADP (adenosin difosfat). De aici creatina intervine și este transformată imediat în fosfocreatină, înmagazinată și transformată în energie sau ATP. Această energie depinde de depozitele disponibile de creatină din mușchi. Cu cât mai multă Creatină în mușchi cu atât mai multă energie se elibereazã, producând mai multe posibilități de a se putea antrena cu capacitate maximă și atinge un potențial mult mai ridicat.

În concluzie Creatina vă oferă posibilitatea de a folosi greutăți mai mari, mai multe repetări, ceea ce reprezintă un pas decisiv de a câștiga mai multă forță, potență și volum muscular.

3. Creatina mărește sinteza proteică. Dezvoltarea musculară reprezintă rezultatul procesului alternativ de a sintetiza proteine noi (sau faza anabolică) și degradarea proteică (sau catabolism). Creșterea se întâmplă când balanța este pozitivă sintezei, adică cantitatea care se fabrică este mai mare decât cea care se degradează. Creatina favorizează sinteza proteică și recomand să se folosească împreună cu un supliment de proteine.

Cum puteți favoriza absorția Creatinei?

Studiile au demonstrat clar că insulina reprezintă transportorul celular natural ce le depozitează în interiorul celulelor și de aceea este indispensabil de un supliment bogat în insulină precum carbohidrații cu indice glucemic maxim, 100, ce pot genera un maxim de insulină, de forma instantanee, iar glucoza care este produsul final al carbohidraților nu necesită digerare și este absorbită direct din stomac.

Care este cel mai potrivit moment de a folosi Creatina?

Fără îndoială toți specialiștii recomandă că cel mai bun moment de a folosi creatina este imediat după antrenament, deoarece celulele musculare sunt în momentul cel mai scăzut de rezervă de glicogen și ATP. În acest moment Creatina este absorbită de către mușchi pentru a reface imediat rezervele energetice. Puteți folosi Creatină sau suplimente cu Creatină înainte de antrenament pentru a proporționa energia.

Recomand folosirea unui supliment cu Creatină dimineața imediat după trezire, împreună cu carbohidrați, deoarece există o situație metabolică prielnică pentru absorție, și poate fi o altă bună ocazie de a satura mușchii cu creatină.

Ce tip de Creatină putem folosi?

În prezent există o mulțime de fabrici de suplimente în toata lumea ce ofera creatină. De altfel nu toate sunt egale din punct de vedere cantitativ și calitativ.

Personal recomand produsele HARD BODY deoarece oferă o gamă variată de Creatină și produse cu creatină de cea mai bună calitate. În special recomand GRENADE Creatină Monohidrată sau Xtrem Gold CREATINĂ HCL de la Highenergy.ro, care vă oferă Creatină în cantități suficiente plus carbohidrați, proteine și alte ingrediente care vă vor asigura progresul sigur și rapid de forță și masă musculară.

Faceți antrenamente intense, dure, de a construi baza progresului în culturism, dar numai cu aceasta nu puteți ajunge unde v-ați propus. Dacă nu progresați la potentialul maxim este că nu a-ți folosit niciodată Creatină.

Mult succes la antrenamente!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer