Adevarul despre steroizi

Ce este lizina? De ce este numită și miracolul vindecător? Beneficiile lizinei

Lizina este un aminoacid esențial care intră în componența majorității proteinelor din corpul uman și are un rol important în absorbţia calciului şi în creşterea masei musculare. Deoarece nu poate fi produsă de organism, trebuie luată din alimentație sau din suplimente nutritive.

Simptome ale deficienței de lizină: anemie, lipsa poftei de mâncare, oboseala, pierderea părului, probleme hepatice, probleme de reproducere sau chiar lipsa de concentrare.

Ce beneficii are lizina?

Ajută la imbunătățirea performanței fizice

Dacă creșteți aportul de lizină aceasta contribuie la îmbunătățirea performanțelor fizice. Aminoacizii, precum lizina, sunt elementele componente ale proteinelor, ceea ce contribuie la regenerarea și dezvoltarea masei musculare. În combinație cu alți aminoacizi, lizina participă în mod eficient la arderea grăsimilor și la dezvoltarea masei musculare.

Ajută la absorbția calciului

Calciul este unul dintre principalii electroliți ai organismului nostru și totodată, cel cu proporția cea mai mare din organism, reprezentând aproximativ 2% din greutatea corpului și este depozitat în proporție de 99% în sistemul osos și în dinți. Însă rolul acestuia este mult mai complex, nu doar la sistemul osos.

Mai multe cercetări au arătat că lizina crește absorbția de calciu. Lizina are efecte practice asupra dietelor cu un conținut scăzut de proteine și cu un nivel ridicat de aminoacizi dibazici (lizină, arginină, histidină). Lizina, în acest caz, a reușit să crească absorbția calciului mai bine decât în alte condiții, de exemplu în cazul dietelor mixte de aminoacizi.

Participă la formarea colagenului

Colagenul este produs în mod natural în organism și este o subsanță proteică prezentă în sistemul nostrum osos, digestiv, muscular, în piele, vase de sânge și articulații. Acesta are un rol important în regenerarea celulară și a țesuturilor conjunctive, găsindu-se în mai multe forme în organism, fiecare cu propriul mod de acțiune. Lizina ajută la producerea colagenului, evitând în același timp producerea de colagen excesiv.

Colagenul și calciul sunt o pereche dinamică pentru că previn fracturile osoase. Atunci când o persoană suferă de deficiență de lizină, producția de colagen și calciu este încetinită. Acest lucru poate duce la fragilitatea oaselor și este, de asemenea, unul dintre principalele motive pentru care persoanele care suferă de deficiență de lizină au sistemul osos slăbit.

Grăbește vindecarea rănilor și fracturilor

Lizina este unul dintre cei mai importanți aminoacizi implicați în regenerarea musculară, vindecarea rănilor și a fracturilor. Deoarece ajută la o absorbție mai rapidă a calciului, poate reduce în mod eficient timpul necesar pentru regenerare. Prin facilitarea absorbției de calciu, lizina ajută la menținerea sănătății oaselor: acest lucru va fi apreciat și de persoanele care au dureri de genunchi, deoarece ajută în sinteza de colagen și astfel menține sănătatea tendoanelor și a cartilajelor.

Lizina reduce stresul

S-a demonstrat că un aport regulat de lizină la bărbați a indicat o scădere semnificativă a oboselii cronice. La femei s-a constatat că lizina are un efect împotriva stresului și chiar a ajutat la îmbunătățirea tenului și a părului.

Alte beneficii importante ale lizinei sunt: susține sistemul imunitar, ajută la tratarea leziunilor herpetice și a zonei zoster sau crește rezistența sistemului osos.

Utilizarea regulată a lizinei de către sportivi, poate ajuta la mărirea hormonului de creștere și contribui la susținerea performanței fizice. Deoarece lizina este o unitate componentă a proteinei, susține regenerarea rapidă și dezvoltarea masei musculare. În plus, ajută la producerea colagenului ceea ce menține sănătatea cartilajelor și a țesutului muscular.

Lizina ca supliment alimentar se găsește sub formă de pudră și tablete, deci depinde de voi ce formă de suplimente nutritive preferați mai mult. Avantajul este că lizina este adesea combinată cu alți aminoacizi, cum ar fi de exemplu BCAA, care susțin în mod eficient dezvoltarea masei musculare, regenerarea musculară și suportul imunitar.

Acest aminoacid poate fi obţinut din carne, ouă, lactate, mazăre, soia, fasole, linte, spanac, amarant, hrean etc.

Site Footer