ce este un pre-workout?

Ce este un pre-workout și la ce folosește

Un supliment pre-workout este indicat celor care merg la sală pentru că dă energie suplimentară în timpului antrenamentului și ajută și la dilatarea vaselor sanguine.

Efectul acestui pre-workout este comparabil cu vreo cinci espresso și trebuie să știi de la început că acest supliment nu este indicat pentru toată lumea, mai ales nu cardiacilor.

Deși nu ai nicio problemă de sănătate acest tip de supliment îți poate da o senzație de neliniște din cauza exploziei de energie și, uneori, furnicături la nivelul palmelor și a pielii.

Dar dacă totuși vă interesează aceste tip de supliment haideți să aflăm mai multe despre el.

Ce poate conține în general un supliment pre-workout?

În mare parte un pre-workout conține o cantitate considerabilă de cafeină și atunci când tragi de fiare suficient de tare, ai să simți că îți pocnesc mușchii dar nu se va întâmpla asta.

Cafeina stimulează metabolismul, reduce oboseala, ridică nivelul de adrenalină și îmbunătățește funcțiile musculare.

Pe lângă asta, în funcție de producător un pre-workout mai poate conține:

Beta-Alanină

Beta-Alanina este un aminoacid non-esențial care se găsește în mod normal în organismul uman sau în alimente. Beta-Alanina se combină cu L-Histidina, ajutând la creșterea rezervelor de carnozină. Adesea, Beta-Alanina este factorul care limitează rezervele de carnozină din organism.

Suplimentul cu beta-alanină îți dă practic putere în plus pentru câteva repetări suplimentare și o rezistență musculară mai mare.

Arginina

L-arginina este un aminoacid găsit în carnea roșie, de pasăre, pește și produse lactate. Dezvoltarea hormonului de creștere, promovarea sintezei proteinelor musculare și relaxarea vaselor de sânge sunt câteva din beneficiile argininei.

Creatina

Creatina ajută în creșterea performanțelor fizice. Creatina este un nutrient neesențial care se găsește în mod natural în carne dar în cantități relativ mici. De aceea este indicat să luați suplimente cu creatină pentru a vă crește performanța anaerobă.

Oxidul nitric

Oxidul nitric determină dilatarea vaselor de sânge.  Când suntem în repaus, mai mult de o jumătate din vasele capilare sunt închise.  Când faci exerciții vrei ca livrarea de nutrienți în corp să fie cât mai optimă.

Pe lângă aceste suplimente într-un pre-workout mai puteți găsi ingrediente precum BCAA, proteine, acid folic, ginseng, citrulina, acetyl tyrosina, taurină, extract de ceai verde, ginkgo biloba etc.

Când ar trebui să iei un pre-workout?

Dacă mergi la sală seara târziu sau dimineața devreme și simți că antrenamentele tale nu decurg în ritmul pe care ai putea să-l duci. Dacă deja tragi la maximum și ai pauze minime între serii, nu e nevoie de supliment. Îmbunătățirile în antrenamente vor fi marginale.

Însă dacă v-ați plafonat și simțiți că nu mai aveți aceeași energie de altă dată puteți apela la un pre-workout pentru un plus mare de energie. Acesta se consumă de obicei cu 20-30 de minute înainte de antrenament.

Dar apropo de dozaj: nu depăși recomandarea producătorului pentru greutatea ta! 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer