Inima sanatoasa

Ce să mâncați pentru a avea o inimă sănătoasă

O dietă echilibrată este cheia pentru a avea o inimă sănătoasă și un bun sistem imunitar. Mâncând alimente sănătoase puteti reduce riscul îmbolnăvirilor de cancer cu până la 50%.

Unele alimente ajută organismul să mențină colesterolul la un nivel scăzut și o tensiune arterială bună, în timp ce altele vă protejează împotriva artritei, astmului și depresiilor. Iată cele mai importante alimente care vă pot ajuta inima în componența dietei voastre.

Peștele

Două mese de pește pe săptămână pot reduce semnificativ riscul unui atac de cord prin menținerea unei tensiuni arteriale normale.

Mâncând pește preveniți de asemenea riscul apariției cancerului de sân și de colon, minimalizați durerile cauzate de artrită. Studiile au arătat că toate aceste efecte benefice sânt datorate acizilor grași de tip omega-3 care se găsesc în special în ton, sardine, macrou, hering.

Vinul

Vinul roșu conține un ingredient care poate ajuta la scăderea colesterolului prin reducerea lipoproteinelor cu densitate scăzută (LDL-low densitaty lipoprotein) în paralel cu creșterea lipoproteinelor cu densitate înaltă (HDL-high density lipoprotein) care îndepărtează colesterolul (LDL) din organism.

Cercetătorii în domeniu au monitorizat într-un studiu din Statele Unite asistente medicale de toate vârstele care au primit între trei și nouă pahare de vin săptămânal.

Rezultatele studiului au arătat că riscul de a avea un atac de cord a scăzut cu 40% la femeile care au băut vin în comparație cu cele care nu au băut. În concluzie, câte un pahar de vin vă poate proteja de riscurile unui atac de cord.

Merele

Merele conțin din abundență pectină, o fibră hidrosolubilă care vă va ajuta să scădeți nivelul colesterolului (LDL). La un grup de persoane sănătoase care au mâncat două – trei mere pe zi, studiile au relevat că patru din cinci au avut niveluri scăzute de LDL. Pectina ajută de asemenea în prevenirea riscului cancerului de colon.

Morcovii

Una din cele mai bogate surse ale antioxidantului beta-carotină, morcovii conțin de asemenea fibre hidrosolubile. Studiile au arătat că, cu cât nivelul beta-carotinei în sânge este mai ridicat, cu atât sunt mai puțin expuși bărbații la un atac de cord. Protejând celulele împotriva oxidării, antioxidanții reduc riscul cancerului la plămâni.

Fasolea

Fasolea reduce și ea nivelul colesterolului în sânge cu până la 17 procente și este o sursă bună de zinc, fier și magneziu.

Țelina

Țelina scade concentrația hormonilor cauzatori de stres (cortizol) în sânge. Adăugând țelina la alimentația voastra puteți scade nivelul colesterolului cu pâna la 14 procente.

În plus, țelina mai conține o grupare de componente cu efect anticancerigen, iar o dietă din care nu lipsește țelina vă poate proteja stomacul de cancer și veți avea o inimă sănătoasă.

Suplimentele pot fi o excelentă sursă de substanțe care vă ajută să aveți o inimă mai sănătoasă. Suplimentele de genul L-Carnitina și Fat Burner au efect benefic asupra inimii prin o mai bună ardere a grăsimilor.

Suplimentele cu multivitamine si multiminerale conțin antioxidanți, iar cele pe bază de proteine și carbohidrați pot înlocui sau suplimenta mesele voastre zilnice, cu avantajul unui conținut minimal de grăsimi și colesterol.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer