Criterii de a alege corect o pudra proteica

Ce suplimente trebuie să iei după un antrenament intens la sală?

Aproape fiecare persoană care practică un sport indiferent dacă este de profesie sau amator, ajunge uneori la întrebarea ce suplimente să consume după antrenament. La prima vedere, aceasta pare a fi o întrebare complicată: există atât de multe opțiuni, atât de multe direcții nutriționale, atât de multe suplimente încât nu știi ce să mai alegi. Nimic nu este atât de complicat pe cât pare: ascultă-ți corpul și revino la elementele de bază.

Iată ce suplimente puteți lua după antrenament:

Proteine

Proteinele sunt elementul cheie în construirea masei musculare, făcând diferența între a progresa cu pași mărunți sau a progresa rapid.

Pentru a vă defini la maxim trebuie să reduceți grăsimile și carbohidrații din alimentația voastră. Acest fapt poate induce o reacție de distrugere a proteinelor pentru a fi utilizate ca sursă energetică. De aceea este indicat să consumați o cantitate mai mare de proteine din alimentație sau pudre proteice.

Dacă proteina sub formă de pudră ți se potrivește, alege proteine din zer care conțin BCAA. Proteina de cea mai înaltă calitate cu cel mai mare conținut de proteine este hidrolizat de zer.

Creatina

Creatina este cel mai popular supliment actual, producând rezultate pozitive la toți cei care o probează și o folosesc.

Creatina este un nutrient care se sintetizează sub formă naturală în organism, în rinichi, pancreas și ficat provenind de la aminoacizii Arginină, Glicină și Metionină. Aproape 95% din Creatină se află în mușchii scheletici iar 5% în inimă, creier și testicole. Cea mai mare parte de la Creatina ce o folosim provine de la alimente precum carne și peste.

Creatina eliberează energia pe care mușchii o necesită pentru mișcare, în special pentru a realiza mișcări explozive și puternice, cum se produce în majoritatea sporturilor, inclusiv în CULTURISM.

Urmând regulile de baza ale unei diete adecvate, nu va trebui să decizi ce să mănânci după exerciții și să nu te îngrași. Asta nu înseamnă că nu poți mânca niște dulciuri sau altele, care nu sunt complet sănătoase. Poți, dar se aplică regula de aur și anume totul cu măsură. Depinde întotdeauna de compoziția și cantitatea de alimente legate de activitatea zilnică totală.

Aminoacizii BCAA

În primul rând trebuie să știm că aminoacizii BCAA sunt aminoacizi esențiali cu catenă ramificată, ce nu pot fi produși de către organism. Acești aminoacizi esențiali ce alcătuiesc BCAA-urile sunt leucina, izoleucina și valina. Combinația dintre aceștia însumează 1/3 din mușchii scheleteci a corpului uman și joacă un rol important în sinteza proteinei.

Pe lângă faptul că este unul dintre cele mai eficiente suplimente pentru creșterea masei musculare, BCAA-ul aduce un pachet de beneficii pe care nu îl poți ignora.

Dacă bei proteine după antrenament, concentrează-te asupra compoziției sale. Dacă aminoacizii BCAA fac parte din proteinele tale, nevoia ta pentru acești aminoacizi este deja în această doză. Ca urmare, nu trebuie să cumperi BCAA separat. Organismul poate folosi doar o anumită doza de BCAA în cantitatea de care are nevoie.

Scopul BCAA după antrenament constă în principal în protecția masei musculare pe care o construiești cu atâta trudă.

BCAA-ul poate îndeplini două scopuri în timpul antrenamentului din sala de fitness: poate fi folosit de către mușchi pe post de combustibil iar când antrenamentul se termină începe să repare țesutul muscular distrus. De aceea mulți antrenori și experți în suplimente recomandă luarea acestor aminoacizi înainte, în timpul și după antrenament.

La cât timp după terminarea antrenamentului poți mânca

Aproape fiecare sportiv, indiferent dacă este de profesie sau amator, ajunge uneori la întrebarea când și ce să mănânce după antrenament.

În timpul activității fizice, este important să se asigure organismului un aport optim de energie și schimb de oxigen și dioxid de carbon. Sângele este principalul transportor din corpul nostru.

În timpul activității fizice, fluxul sanguin în tractul digestiv este redus, astfel încât funcția sa este limitată. Cu toate acestea, există multe dovezi științifice care susțin efectele pozitive ale proteinelor imediat după efort.

Dacă îți este foame imediat dupa antrenament, asigură-te că nu mergi acasă cu stomacul gol. Ia o gustare ușoară sub formă de carbohidrați simpli pentru a-ți reda rapid energia, de exemplu o banană sau un baton proteic sau energizant. Îți poți face un shake proteic imediat după antrenament, depinde de tine în totalitate.

Într-o oră sau două ar trebui să mănânci o masă de calitate, conținând toți nutrienții principali – proteine, grăsimi și carbohidrați. Mâncarea ta după antrenament trebuie să fie echilibrată. În orice caz, nu limita carbohidrații sau grăsimile de calitate, organismul le va folosi dimineața și seara.

Site Footer