De ce ne îngrășăm după dietele de tip „yo-yo”?

Cercetătorii care au studiat efectul dietelor de tip ”yo-yo” susțin că tendința oamenilor de a pune la loc, într-un timp foarte scurt, kilogramele eliminate după un regim de slăbit de scurtă durată poate fi cauzată de schimbările apărute în cadrul microbiomului intestinal, acele trilioane de microorganisme care trăiesc în tractul digestiv.

Oamenii de știință au descoperit, în cadrul testelor de laborator, că schimbările produse în microbiomul intestinal al unui organism obez în perioada în care acesta pierde din greutate pot persista luni în șir, acest lucru contribuind la accelerarea îngrășării după încheierea dietei. Fenomenul ar putea explica de ce atât de multe persoane eșuează în încercarea de a-și menține greutatea dorită în urma unui regim de slăbit – și ajung chiar la o greutate mai mare decât cea inițială.

Pentru a testa această teorie, oamenii de știință au transferat microbiom intestinal ce suferise modificări în corpul unor șoareci care nu fuseseră expuși la dieta de tip ”yo-yo”. S-a observat și în acest caz o creștere în greutate rapidă și excesivă, însă numai după ce rozătoarele au primit alimente bogate în grăsimi.

Așadar, dieta de tip yo-yo fără sport este una dintre cele mai mari greșeli pe care le facem atunci când vine vorba de corpul nostru. Nutriționiștii nu recomandă dieta fără sport pentru că masa musculară este cea care susține metabolismul. Ori metabolismul încetinit nu va face decât ca dieta noastră să fie un chin. Arzând puține calorii trebuie să avem grijă să mâncăm extrem de puțin. Dacă facem sport însă, ardem mai multe calorii, deci nu trebuie să ne privăm organismul de alimente esențiale. Desigur, nu înseamnă că dacă facem sport putem mânca orice oricât. Vom alege alimente sănătoase, bogate în proteine vegetale, fibre și minerale.

Sportul ajuta in mod cert la slăbirea rapidă, dar cum? Care este cel mai bun sport asociat cu dieta și cât de repede slăbim prin sport? 

Prin sport putem crea un deficit caloric prin care putem pierde în greutate fără să ne înfometăm și fără să ne încetinim metabolismul. Dieta de tip yo-yo fără sport încetinește metabolismul iar pe termen lung avem numai de pierdut.

Atunci când sunteți la dietă, sporturile recomandate pot fi împărțite în două mari categorii:

  • Aerobicul este un sport recomandat în dieta de slăbire ( mai sunt denumite și exerciții cardiovasculare sau simplu “cardio”). Acest sport îți măreste rezistența la efort. Activități precum alergarea, mișcările rapide sau înotul îmbunătățesc sistemul respirator și pe cel circular (inima și vasele de sânge).
  • BodyBuilding / Fitness sau sportul “de rezistență” mărește proporția mușchilor din organism. Un exemplu în acest sens este ridicarea greutăților pentru solicitarea a diverse grupe de mușchi. Pentru că mușchii sunt un țesut foarte activ din punct de vedere metabolic, cu cât mai mulți mușchi avem cu atât metabolismul este mai activ ceea ce înseamnă că vom arde mai multe calorii chiar și în stare de repaos.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer