DE ce sa consumi proteine vegetale?

De ce să consumi proteine vegetale? Proteine din zer sau pudre vegane?

Dacă faci sport în mod regulat pudrele proteice reprezintă cea mai rapidă masă pe care ți-o poți prepara sau cel mai rapid mod de a obține o sursa de proteine. Faptul că pudra proteică este vegană înseamnă că proteinele care intră în compoziția acesteia provine din plante (soia, mazăre, orez, alune sau cânepă), mai degrabă decât din produse de origine animală precum carne, lapte și ouă.

Trebuie să știi de la început că acest articol nu se adresează strict persoanelor care au o dietă vegană. Puteți combina cu ușurință zilnic proteine din zer cu proteine vegetale.

Nu toate pudrele proteice conțin aminoacizii esențiali

Înainte de a achiziționa o pudră proteică asigură-te că aceasta are o sursă completă de aminoacizi adică mai exact cei 9 aminoacizi esențiali.

O pudră proteică vegană obținută doar din mazăre nu va conține toți aminoacizii, dar una realizată din mai multe tipuri de plante poate avea un profil complet al aminoacizilor.

Pudre proteice vegane sau nonvegane (de origine animală)?

Au fost comparate eficacitatea proteicelor de origine animală cu cele vegetale și s-a demonstrat că sunt la fel de eficiente în reducerea grăsimii corporale, creșterea forței musculare și a masei musculare, precum și a rezistenței fizice.

Pudrele proteice pot fi socotite într-o anumită măsură niște suplimente alimentare. Să nu uităm însă faptul că pudrele proteice, deși pot fi benefice dacă alegem unele de bună calitate, nu trebuie să înlocuiască o alimentație echilibrată.

Știm că proteina este un nutrient important pentru persoanele active și nu toate plantele conțin toți aminoacizii esențiali, așa că suplimentele proteice sunt adesea considerate un element cheie pentru obținerea performanțelor în anumite situații.

După antrenament, mușchii noștri sunt într-o stare de degradare a fibrelor musculare, iar o alimentație cu surse complete de proteine, de calitate ridicată, este necesară pentru a stimula procesul de refacere și reconstrucție musculară.

Așadar puteți apela cu ușurință la proteine vegetale pentru că se absorb mult mai rapid în organism. Sunt indicate mai ales seara când metabolismul mai încetinește și digestia este mai greoaie.

Care sunt principalele beneficii ale proteinelor vegane?

Te ajută să slăbești

Probabil cel mai important beneficiu pe care îl au pudrele proteice în ceea ce privește pierderea în greutate, este abilitatea acestora de a reduce apetitul.

Creșterea aportului de proteine cu 30% pe zi scade necesarul de calorii cu peste 400 de calorii. Adică veți consuma mai puține calorii pentru că proteinele sunt sațioase.

Doar o creștere modestă a aportului de proteine de la 10% la 18% a redus cu 50% cantitatea de grăsimi pe care persoanele au recuperat-o după o cură de slăbire.

Sunt ușor de digerat

Pudrele vegane sunt ușor de digerat și conduc la mai puține dificultăți gastrice decât cele pe bază de proteine din zer de exemplu. În plus, nu conțin lactoză, iar intoleranța sau sensibilitatea la lactoză reprezintă o problemă din ce în ce mai des întâlnită. De aceea, aceste proteine vegetale sunt indicate și persoanelor cu intoleranță sau sensibilitate la lactoză.

Reprezintă o sursă bună de fibre

Aceste tipuri de pudre proteice au și un conținut mediu spre ridicat de fibre ce contribuie la un tranzit intestinal bune, reduce colesterolul și majută la menținerea unei greutăți optime.

Febrele conferă o senzație de sațietate, ceea ce ne face să mâncăm mai puțin, motiv pentru care includerea în alimentație a pudrelor proteice poate fi benefică atunci când vrem să slăbim.

Au un profil nutrițional bogat

Consumul adecvat de vitamine și minerale este esențial pentru sănătate pentru că acestea ajută organismul să funcționeze eficient, stimulând sistemul imunitar.

Deși alimentele integrale ar trebui să reprezinte sursa principală de micronutrienți, consumarea unui supliment alimentar care să contribuie la asigurarea dozei optime de vitamine și minerale poate fi utilă atunci când nu reușim să consumăm zilnic suficiente fructe și legume.

Așadar aceste proteine vegetale au un profil nutrițional bogat în vitamine și minerale.

Contribuie la creșterea masei musculare

Mulți sportivi sau atleți consumă pudre proteice în perioadele de antrenament pentru a-și îmbunătății forma fizică, performanța.

Pentru a vă defini la maxim trebuie să reduceți grăsimile și carbohidrații din alimentația voastră. Acest fapt poate induce o reacție de distrugere a proteinelor pentru a fi utilizate ca sursă energetică. Culturiștii care țin o dietă restrictivă trebuie să crească consumul la 3,5 grame pentru fiecare kilogram de greutate corporală.

Au beneficii numeroase pentru sănătate

În funcție de sursa vegetală, pudrele proteice vegane au diverse beneficii pentru sănătate, cum ar fi:

– Pudra proteică din mazăre are o cantitate ridicată de arginină care contribuie la scăderea tensiunii sangvine, fiind benefică în cazul hipertensiunii.

– Pudra proteică din soia poate contribui la reducerea colesterolului nesănătos și a riscului de afecțiuni cardiace, dar și a simptomelor menopauzei.

– Proteinele din orezul brun ajută la combaterea stresului hepatic oxidativ care poate conduce la afecțiuni hepatice cronice și se produce când există un dezechilibru între agenții oxidanți și antioxidanți. Aceste proteine protejează ficatul de daunele produse de agenții oxidanți.

– Proteinele din cânepă pot fi un aliat în tratamentul afecțiunilor cardiace. Cânepa este bogată în acid linoleic

Proteinele animale au dezavanjatul de a veni la pachet cu alți nutrienți care pot prezenta risc pentru sănătate dacă sunt consumați în cantități mari.

Grăsimile saturate sunt primii nutrienți care se asociază cu sursele animale de proteine. Carnea, lactatele, chiar și ouăle, conțin cantități mari de grăsimi saturate, daca nu sunt alese atent.

De aceea, se recomandă alegerea variantelor de carne slabă, a peștelui și a lactatelor degresate pentru asigurarea aportului de aminoacizi esențiali.

Dacă luăm în discuție sursele de proteine vegetale, acestea furnizează nutrienți benefici, cum sunt fibrele, grăsimile nesaturate, anumite izoflavone (soia). Tocmai de aceea, valoarea lor nutrițională este mai apreciată decât cea a proteinelor animale, chiar dacă nu furnizează în mod ideal toți aminoacizii esențiali.

În concluzie proteinele din zer au o calitate superioară proteinelor de origine vegetală atât din punct de vedere al conținutului în aminoacizi esențiali. O alimentație echilibrată și sănătoasă poate conține ambele surse de proteine în cantități aproximativ egale pentru adulți.

Pentru a nu fi expuși riscului de boli cronice metabolice asociate cu un consum mare de alimente de origine animală, pentru aportul de proteine trebuie alese alimentele sărace în grăsimi saturate sau alți nutrienti cu efecte negative asupra sănătății.

Site Footer