Opt motive sa va apucati de alergat

De ce să vă apucați de alergat? Iată 8 motive pentru care să vă apucați de alergat

Alergatul este una dintre cele mai naturale forme de mișcare pe care o putem face fără nicio problemă și pe care am facut-o încă din copilărie cu ușurință.

De ce să vă apucați de alergat?

Veți arde multe calorii și grăsimi

Alergatul este unul dintre sporturile care necesită multă energie. Nu e de mirare că dacă încercați să slăbiți, începeți prin a vă lua o pereche de încâlțări sport și vă apucați de alergat.

Numărul de calorii pe care le ardeți în timp ce alergați depinde de mai mulți factori. Printre cei mai importanți factori putem menționa, spre exemplu, vârsta, viteza de alergare, distanța de alergare, terenul sau greutatea.

Pentru a vă face o idee mai bună cu privire la caloriile arse, să luăm un exemplu:

– O alergătoare care cântărește în jur de 60 kg și aleargă 10 km într-o oră,  va arde aprox. 600 de kcal.

– Un alergător care cântărește aproximativ 80 kg și aleargă 10 km într-o oră, va arde aproximativ 800 de kcal.

Un kilogram de grăsime reprezintă aproximativ 7700 kcal și asta înseamnă că în jumătate de an, alergătoarea ar pierde circa 6 kg de grăsime, iar alergătorul 8 kg de grăsime. Singura schimbare care ar trebui să o facă ar fi să alerge timp de o oră de trei ori pe săptămână. Nu ar fi o problemă atât de mare, nu credeți?

Și ca bonus la caloriile arse, veți obține un corp mai ferm, cu un procent vizibil mai scăzut de grăsime corporală și celulită.

Vă veți îmbunătăți sănătatea

Alergatul în mod regulat vă va influența nu doar aspectul, ci și sănătatea.  În general se recomandă 150 minute de activități de intensitate medie sau 75 de minute de activități de intensitate mare, în fiecare săptămână.  Este minimul de activitate pe care orice persoană trebuie să-l practice. Puteți folosi cu ușurință aceste minute prin alergat.

Sporturile practicate în mod regulat vă vor întări inima, ficatul și plămânii, care vă vor îmbunătăți sistemul cardiovascular. Acest lucru se poate manifesta, prin reducerea tensiunii arteriale sau a riscului de infarct.

Prin mișcare, vă puteți antrena mușchiul cardiac la un asemenea nivel, încât inima va avea nevoie de mai puține bătăi să pompeze aceeași cantitate de sânge, deoarece cantitatea de sânge pe care inima o trimite către fluxul sanguin printr-o singură bătaie va crește. În timpul alergatului și al altor sporturi, puteți economisi multă muncă și efort.

Un alt beneficiu, spre exemplu, ar fi reducerea nivelului de colesterol sau reducerea riscului de apariție a osteoporozei.

Alergatul în mod regulat influențează și sistemul imunitar. Atunci când alergați, ritmul cardiac crește și va accelera și circulația sanguină.

Energie şi relaxare

Dacă alergați dimineaţa, acest obicei vă conferă energie pentru tot restul zilei. În schimb, dacă preferiați o alergare de seară după muncă, acest lucru vă va ajuta să vă relaxați, să nu resimţiți o senzaţie intensă de foame şi pofte culinare diverse, precum şi să aveți un somn odihnitor.

Veți avea un somn mai bun

Dacă adormiți greu, vă treziți greu și nu dormiți prea bine pe timp de noapte, tot alergatul ar putea fi soluția. Nu este cea mai bună alegere să alergați chiar înainte de culcare, din cauza eliberării de endorfine (hormonul fericirii), care v-ar putea da peste cap încercările de a adormi.

În general, organismul funcționează prin creșterea temperaturii corpului prin alergare și este un semnal că aceasta ar trebui să fie ridicată. Cu toate acestea, la 30-90 de minute după alergat, temperatura corpului începe să scadă, ceea ce poate contribui treptat la inducerea stării de somnolență.

Pe lângă alergat puteți apela la suplimente nutritive cu magneziu, zinc și B6. Acestea vă va oferii un somn de calitate și odihnitor.

Nivelul de stamină se va îmbunătăți

Dacă sunteți începător, trebuie să creșteți viteza treptat. Este posibil să alergați 100 metri pentru prima dată și să fiți nevoiți să continuați prin mers. Este perfect normal. Așa că alergați într-un ritm lent, alergați cât timp puteți și treceți la un ritm de mers mai rapid. Odată ce vă trageți răsuflarea, alergați din nou și repetați intervalul.

Cu toate acestea, cu timpul, puteți prelungi traseul de alergare și, în schimb, să scurtați traseele de mers până când ajungeți în punctul în care constatați că nu mai trebuie să mergeți, deoarece reușiți să terminați de alergat din prima. 

Alergătorii, pentru care o alergare continuă nu mai este o problemă, își pot îmbunătăți nivelul de stamină.

Vă veți simți mai bine din punct de vedere al stresului

Poate că nu o să vă surprindă faptul că alergatul, la fel ca și alte activități fizice, are un efect pozitiv asupra reduceri nivelului de stres din organism. Dar mai presus de toate, ajută la reducerea stresului pe termen lung, care are un efect negativ nu doar asupra imunității dar și aupra minții.

Alegarea s-a dovedit de nenumărate ori ca fiind unul dintre cele mai bune remedii care alungă stresul. După ce corpul acumulează toxine, devenind tensionat şi obosit, o alergare bună care favorizează transpiraţia te va ajuta să te eliberezi de tot stresul acumulat în timpul zilei.

Ajută la regenerarea ficatului

Studiile realizate până în prezent susţin că alergarea are un efect benefic asupra ficatului, ajutând la detoxifierea şi regenerarea lui parţială.

Este benefică pentru sănătatea articulaţiilor

Alergarea este deosebit de utilă şi în cazul persoanelor în vârstă care pot să-şi îmbunătăţească condiţia şi sănătatea incluzând acest obicei în rutina zilnică. Potrivit cercetărilor, alergarea are un efect benefic asupra sistemului osos şi muscular.

Site Footer