De ce trebuie sa consume sportivii vitamine si minerale

De ce trebuie să ia sportivii vitamine și minerale

Pentru dezvoltarea masei musculare proteinele din zer, cazeina, soia, etc sunt cele mai bune însă nu trebuie să uităm că acestea nu pot funcționa la maximul posibil fără să vă hrăniți corpul și cu vitamine și minerale.

În cele ce urmează am trecut mai jos o listă cu cele mai importante vitamine.

În primul rând trebuie făcută foarte clar o distincție între vitamine și minerale pentru că foarte multă lume le confundă și nici nu cunosc exact rolul lor pentru organism, mai ales în cazul celor care practică un sport regulat.

Întrebarea care se pune este: dacă ajută într-un fel suplimentarea cu vitamine și minerale atunci când facem sport în mod regulat? Răspunsul este clar DA, însă câteva explicații pentru a vedea în ce măsură și în ce fel sunt necesare.

VITAMINE

În cadrul efortului fizic ele sunt cele care susțin efortul, care exercită sau potențează reacții eliberatoare de energie necesare efortului sportiv.

Prin urmare se vor administra înaintea efortului fizic cu aproximativ o ora, cel mai bine este să fie complex de multi vitamine. Administrația izolată aparține în mare măsură indicațiilor strict medicale. Se adminstrează însă și după efort împreună cu un complex de minerale. Complexele cu vitamine trebuie să conțină: Vitamine precum A, D, E, K, toate B-urile și vitamina C.

Vitamina B

Duci lipsă de energie pentru a împinge în ultimele repetări? Asta de obicei înseamnă că aveți în corp un nivel scăzut de micronutrienți care include vitamina B6 și B12, tiamina, riboflavina și acidul folic.  Organismul tău le folosește pentru a transfora proteinele și zahărul în energie și pentru a produce celule roșii din sange.  Sportivii cu nivel scăzut la acești micronutrienți și vitamine s-au comportat mai slab în timpul exercițiilor de intensitate ridicată.

Vitamina C

Vitamina C poate reduce tusea, respirația suierătoare și lipsa puterii de respirație în timpul și după antrenament.

Vitamina C întărește sistemul imunitar, ajută rată de absorbție a fierului în organism, și este un important antioxidant care sprijină procesul de regenerare și a altor antioxidanți din corp. Reducerea stresului este o calitate secundară, dar te va ajută să stai relaxat dar mai ales să te recuperezi după un antrenament solicitant!

Vitamina D

Fără vitamina D, mitocondriile din fibrele musculare nu pot regenera în mod adecvat energia. Astfel starea de oboseală va apărea mai rapid.

Vitamina D3 este esențială pentru că sprijină absorbția de calciu și fosfor, mărește capacitatea de producție a testosteronului. Vitamina D ajută la dezvoltarea masei musculare și este esențială pentru sistemul imunitar, dezvoltarea sistemului osos și reduce inflamarea

Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant uleios. Ajută și la scăderea riscului de pneumonie cu 69%.

MINERALE

Scopul administrării lor după exercițiul fizic este consumul lor exagerat și sărăcirea depozitelor de minerale care se elimină prin lichidul sudoral în timpul efortului. Elementele minerale al cărui status este mai frecvent dereglat în organismul uman sunt calciul, fierul, zincul și magneziul.

Calciu

Fiecare pahar de lapte consumat suplimentar în fiecare zi a redus incidența alergătorilor de a dezvolta o fractura de stres cu 62%. Calciu, împreună cu Vitamina D3, potasiu și proteine din zer au crescut in mod semnificativ densitatea osoasa a sportivilor si un schelet puternic este esential pentru orice activitate fizica.

Fier

Pentru a-ți ajuta mușchii să lucreze eficient în timpul antrenamentelor e bine să consumi suplimente cu fier.  O oră de antrenament ar putea să diminueze cu circa 5.7% din nivelul acestui mineral care de fapt ajută celulele roșii să transporte oxigenul în mușchi.  Pierderea de fier poate duce la anemie ceea ce provoacă oboseală.

Dacă faci sport, și dacă citești publicația asta sigur faci mișcare, atunci trebuie să ai o atenție sporită asupra cantității de fier din corp, fierul se pierde prin transpirație!

Magneziu

Acest mineral este cel mai puternic și important pentru atleți. Magneziul este o componentă a peste 300 de enzime implicate în metabolismul energetic plus că joacă un rol extra important în formarea osoasă. Magneziul se pierde prin transpirație.

Magneziul este un mineral esențial pentru contracția și relaxarea musculară, coagularea sângelui, producției de energie. Ajută corpul în procesul de producere a factorului de creștere, care automat contribuie activ la generarea și creșterea masei musculare. Magneziul este de asemenea și un electrolit natural și este esențial pentru o hidratare propice.

Corpul tău va avea nevoie 300-400mg/ zi (echivalent cu 2 cupe de spanac fiert). O iregularitate a bătăilor inimii sau crampe musculare pot fi un semn al deficienței de magneziu.

Potasiu

Există un motiv pentru care maratoniștii mănâncă o banană după trecerea liniei de sosire, respectiv conținutul ridicat de potasiu care ajută la crampe și accelerează recuperarea.

Zinc

Dacă corpul nu are aport suficient de zinc, puterea de absorbție a oxigenului scade, conducând la o stare de oboseală.

Sodiu

Atleții care transpiră destul de mult trebuie să consume suplimente care conțin sodiu. Prin transpirație sodiul se elimină din corp.

Prin transpirație, cantitățile de fier, iod și zinc din corp se diminuează, iar oasele au nevoie de calciu pentru rezistență. Deficienta de vitamine în corp poate acutiza durerile musculare în timpul efortului fizic, iar oboseala resimțită poate duce la performanțe slabe.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer