De ce va simtit obositi iarna

De ce vă simțiți mai obosiți iarna și cum să aveți mai multă energie în timpul zilei

Dimineața vă treziți cu greu abea după ce sună alarma chiar și de 3 ori, vă duceți neputincioși către bucătărie cu intenția de a vă pregăti o cafea care, poate, vă va salva.

S-ar putea să vă liniștească faptul că nu sunteți singuri. În acest articol, vom analiza suplimentele nutritive care vă pot ajuta să depășiți oboseala din timpul toamnei sau iernii.

De ce ne simțim atât de obosiți toamna/iarna?

Acest aspect este alcătuit dintr-o combinație din mai mulți factori care ne influențează trecerea de la o stare plină de energie și productivă la una de oboseală. Iată care sunt acești factori:

Vremea rece

Mulți dintre noi ne bucurăm la propriu de sezonul toamna-iarnă și așteaptă cu nerăbdare să citească o carte plăcută lângă șemineu alături de o ceașcă de ceai aromat și cu șosete groase și pufoase în picioare.

Însă o parte dintre cei care practică sport și fac mișcare mereu suferă pentru că de exemplu acum îi așteaptă alergatul în ploaie și mult vânt rece. În cel mai rău caz, nici măcar nu pot face sport și apar remușcările, o stare de spirit și mai neplăcută și poate dorința de a alunga această stare cu niște dulciuri. Prin urmare, legătura dintre oboseală, dispoziția proastă și vreme nu este cu siguranță întâmplătoare.

Ziua e mai scurtă

Vara când există încă lumină la ora 9 seara și putem petrece mai mult timp afară, când soaree strălucește toată ziua, nu ne putem simții prost dispuși și să petrecem ziua sub plapumă în pat pentru că ne simțim obosiți și înfrigurați.

Dimineața ne trezim pe întuneric, ne întoarcem de la servici tot pe întuneric și nu ne putem bucura de razele soarelui, care în mod normal oferă o stare de bine. În acest caz ne poate ajuta suplimentarea cu Vitamina D, magneziu, zinc și B6.

Faceți mai puțină mișcare săptămânal

Vremea rece ne face să ne petrecem mai mult timp acasă cu familia și să nu ieșim pentru o alergare sau o plimbare seara chiar mai târziu.

Schimbarea felului în care mâncam

Vara când este cald simțim nevoia să consumăm mai multe lichide și nu simțim nevoia să mâncăm mai mult decât este necesar. Iar când vă este foame, consumați o salată care, în același timp, vă dă și refresh sau consumați produse lactate reci, înghețată light, fructe congelate sau de sezon.

Însă toamna/iarna în mod natural, veți căuta alimente mai calde și mai bogate. Alimente mai grase și mai bogate în calorii îngreunează digestia și vă dă o stare de oboseală.

Iată câteva modalități de a combate oboseala

Fiți atenți la ce produse consumați

Dacă îi oferiți alimente de tip fast food, alimente procesate și alimente grele, nu vă puteți aștepta să fiți plini de energie. Nici măcar organismul nu va funcționa cum trebuie. Un echilibru caloric este ideal. Asta înseamnă că nu veți pierde în greutate și nici nu vă veți îngrășa.

Consumați fructe și legume în mod regulat. Ar trebui să consumați circa 400 gr de legume și 200 gr de fructe pe zi.

Nu uitați să consumați cât mai multe lichide

Ar trebui să beți aproximativ 30-45 ml per kg de greutate corporală pe zi. În practică, asta înseamnă că o femeie de 60 de kilograme ar trebui să bea 1,8 – 2,7 l și un bărbat de 80 de kilograme 2,4 – 3,6 l. Aceasta este cantitatea minimă. Nevoia de a consuma apă va crește, de exemplu, odată cu practicarea unui sport.

Dacă nu acordați atenție aportului de lichide, pe lângă starea de oboseală, puteți suferi, de asemenea, de amețeli, dureri de cap, stare generală de slăbiciune, buze crăpate, probleme renale, funcțiile cardiace pot fi afectate, indigestie și multe alte probleme.

Faceți mișcare în mod regulat

Fiecare persoană ar trebui să facă 150 de minute de activitate de intensitate moderată sau 74 de minute de activitate de intensitate ridicată pe săptămână.

Este recomandat să faceți activitate în mod regulat de cel puțin 3 ori pe săptămână, pentru a face din asta un obicei. Nu renunțați, chiar dacă nu aveți chef. Recompensa va consta în aportul de endorfine, iar asta vă va copleși cu un sentiment de fericire.

Nu dormiți prea mult dar nici prea puțin

Dacă nu sunteți sportivi de performanță, este ideal să dormiți 7-9 ore. Dacă v-ați planificat să dormiți cât mai mult posibil pentru a vă susține sănătatea, probabil că vă vom dezamăgi, deoarece acest lucru nu este foarte eficient. Dacă dormiți prea mult, este posibil să simțiți același disconfort ca atunci când nu dormiți suficient (oboseală, stare de rău, senzație de mahmureală ușoară).

Încercați să evitați stresul pe termen lung

Acest tip de stres apare când ne simțim presați pentru o lungă perioadă de timp, iar asta are efecte negative asupra organismului nostru, cum ar fi o oboseală mai mare.

Respectați-vă nevoile

Este normal să amânați ocazional antrenamentul, să trageți un pui de somn după prânz sau să vă întindeți pe canapea și să vă uitați la televizor în loc să faceți curățenie. Dacă astfel de situații nu au loc în fiecare zi, nu trebuie să aveți niciun fel de remușcări. Veți vedea că, dacă vă răsfățați din când în când cu momente de relaxare, veți fi cu atât mai dornici să acceptați noi provocări în cursul zilei următoare.

Consumați suplimente cu vitamine și minerale. Suplimentarea cu Vitamina D, magneziu, complexul de vitamine B, Vitamina C, Potasiu, Fier și zinc vă va ajuta să aveți mai multă energie.

Site Footer