Este bine să facem aerobic și să consumăm carbohidrați?

Mulți culturiști în perioada de masă nu mai fac cardio sau nu mai consumă carbohidrați în ideea de a pierde din grăsime. Este testat că ambele strategii dau rezultate însă cea mai potrivită formă de acșiune rămâne una singură: includerea a puțin aerobic în cadrul antrenamentului și includerea unei cantități de carbohidrați în alimentație.

Aerobicul ajută la creșterea masei musculare

Foarte des auzim că în perioada de creștere sau menținere a masei musculare nu este bine să facem cardio pentru și așa ne străduim să nu ardem prea multe calorii pentru a putea crește în masă.

Într-adevăr cardio arde calorii, însă includerea ședințelor de aerobic în timpul perioadei de masă musculară va crește metabolismul, ceea ce va ajuta corpul să scape de metaboliți și să construiască mușchii la un randament mai mare. Bineînțeles că aerobicul va arde și din grăsimea care se va așeza pe tine din cauza dietei hipercalorice, din cauza surplusului caloric pe care îl vei avea în vederea creșterii în masă musculară.

Pentru cei care sunt în perioada de masă, antrenamentul cardio ar trebui să fie unul de tipul sprinturilor, care să dureze cam 15-20 de minute și să fie executat de 2-4 ori pe săptămână, pentru 15-30 de minute pe sesiune.

Exercițiile de tip aerobic duc la arderea grăsimilor

De partea cealaltă a baricadei se află cei care doresc să slăbească. Majoritatea știu reteta clasică: antrenament de forță, antrenament cardio și dietă. Cateodată, folosesc o abordare greșită, în special femeile. Foarte des vșd femei la sală care folosesc banda, bicicleta statică/eliptică etc. pentru un timp infinit. Din nou, caloriile se ard, numai că ele nu își dau seama că pur și simplu vor schimba numărul centimetrilor și nu procentul de grăsime.

În principiu va trebui să urmezi cam același program de antrenament cardio ca și cel al celor din perioada de masă însă durata antrenamentului va fi ceva mai lungă: mai multe sprinturi și poate nu la fel de intense pentru a rezista la efort mai bine. Alături de sprinturi, poate mai faci și 2-3 ședințe de cardio de intensitate scăzută, durând puțin sub o oră.

Exercițiile cardio sunt bune pentru sănătate

Un motiv în plus pentru includerea antrenamentului cardio în programul tău total de antrenament îl reprezintă beneficiile pentru sănătate.

Cea mai bună cale de a-ți antrena inima este de a o face să bată repede și pe o perioadă mai lungă de timp. Asta va face corpul tău mult mai eficient prin transportul sangelui cu nutrienți, creșterea cantității de oxigen pe care corpul o poate utiliza, iar tensiunea arterială va fi în limite normale în timpul repausului.

Este bine să consumăm carbohidrați când facem cardio!

Când adaugi sedințe aerobice la programul tău, atunci adaugă și alimente sănătoase cu carbohidrați mulți în dieta ta. Principala sursă de energie, folosită atunci când faci cardio, este stocată sub formă de glicogen (pe care o iei din carbohidrați). Trebuie să ai nivelul de glicogen ridicat pentru a efectua ședințele de aerobic, mai ales dacă ești în perioada de masă, pentru creștere de masă musculară. Un nivel ridicat de glicogen va preveni transformarea mușchilor în energie (catabolism) când nivelul de glicogen și zahar în sange este scăzut.

În funcție de obiectivul tău, poți mânca mai mulți sau mai puțini carbohidrați. Alege alimentele cu fibre, precum conopida, broccoli, varza, care au puține calorii, dacă dorești să slăbești. Pentru creșterea în masă musculară axează-te pe alimentele cu multe calorii, dar cu indice glicemic mic, precum fulgi de ovăz, pâine integrală, orez brun, cartofi dulci.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer