Factori are ajuta la arderea grasimilor

Iată 13 factori care ajută la arderea grăsimii mai rapid

Deși ți diete restrictive sau merge la sală în mod regulat, ai dat jos câteva kilograme totuși depozitele de grăsime nu se lasă arse cu una cu două. Iată 14 factori care ajută la arderea grăsimii:

Apa și hidratarea

Apa este cel mai eficient arzător de grăsime pentru că ficatul care procesează grăsimea are nevoie de o cantitate mare de apă pentru a funcționa în mod corespunzător. Deshidratarea organismului reduce viteza de ardere a grăsimilor și are o influență negativă asupra mușchilor și a articulațiilor. Consuma mai multă apă pentru a evita deshidratarea.

Dacă consumi suficientă apă, nu vei avea senzația de foame. În cazul în care simți o stare de foame, aceasta poate presupune faptul că sunteți deshidratat. De multe ori setea este confundată cu foamea, dacă simți că asta e motivul atunci bea câteva pahare cu apa înainte de masă.

Mănancă de mai multe ori pe zi

Creșterea frecvenței meselor vă ajută să pierdeți în greutate dar este și foarte importantă calitatea produselor pe care le consumați.

De exemplu glucidele complexe, grăsimile sănătoase și proteinele cu un conținut scăzut de calorii distribuite în mod corespunzător pe tot parcursul zilei, forțează accelerarea metabolismului, ceea ce duce la arderea grăsimilor.

Nu urmați diete stricte

Cu toate că anumite diete stricte precum dieta cu varză te-ar ajuta să dai repede jos niște kilograme într-un mod rapid, rezultatele pe termenul lung vor fi opuse de îndată ce vă întoarceți la o dietă normală. De asemenea poate apărea și efectul yo-yo.

Mai mult de atât aceste diete stricte lipsesc organismul de microelementele-cheie necesare pentru buna funcționare a tuturor proceselor acestuia.

Considerăm că cel mai bun mod de a arde grăsimea este de a utiliza o dieta pe care o poți urma o  perioadă de timp mai îndelungată.

Ridică greutăți mai mari

Poate că ați auzit că pentru a pierde în greutate trebuie să faci mai multe repetări cu greutăți mici. Dar ce crezi că 30 de repetări cu gantere de 5 kg au un efect mai bun decât 15 repetări cu o gantera de 10 sau 20 de kg? Acest lucru nu are nici un sens. Cu cât masa musculară este mai mare cu atât este solicitată o cantitate mai mare de energie, respectiv greutatea redusă nu este o opțiune.

Greutățile trebuie să fie ca o provocare pentru tine, dar nu sacrifica formele pe care le ai pentru a mări greutățile.

Mănâncă după antrenament

Masa post-antrenament este critică pentru o recuperare eficientă, structurarea mușchilor și umplerea cu energie după o sesiune intensă de antrenament.

Ceea ce mănânci înainte de antrenament și pe tot parcursul zilei reprezintă un factor important în pierderea greutății. Cu alte cuvinte dacă alimentația este incorectă atunci nici masa post antrenament bogată în proteine nu te va ajuta.

Utilizează aminoacizi BCAA

Aminoacizii precum Leucina, izoleucina și valina sunt extrem de importanți la formarea masei musculare, mai ales că aceștia sunt absorbiți direct de mușchi evitând ficatul. Asta înseamnă că acești aminoacizi esențiali BCAA poti fi folosiți ca sursă de energie pentru a produce proteine.

Apelează și la L-Carnitină, CLA sau alte arzătoare de grăsimi

Combinând aceste suplimente precum L-Carnitina, CLA-ul sau BCAA-ul vei arde și mai multe grăsimi. Beneficiile includ de asemenea și creșterea ratei metabolice, o ardere mai mare a caloriilor, ridicarea nivelelor de energie, plus efect serios termogenic prin care se promovează și mai mult arderea grăsimilor.

Bea și ceai verde

Înlocuiește cafeaua de dimineață cu ceaiul verde. Ceaiul verde conduce la accelerarea metabolismului iar datorită proprietăților sale antioxidante ajută la restabilirea organismului după antrenamente intense. În plus ceaiul verde face față mai bine deshidratării decât cafeaua.

Consumul de carbohidrați

O dietă săracă în carbohidrați poate fi un instrument util pentru arderea grăsimilor. Pe de altă parte, menținerea unei diete sărace în carbohidrați pentru o lungă perioadă de timp, fără o pauză – este dăunătoare, încetinește metabolismul și conduce la alte consecinte negative.

Dacă rămâi la un plan de dietă săraca în carbohidrați, asigură-ți cel puțin o dată pe săptămână aportul de carbohidrați. Acest lucru va stimula nu doar hormonul leptină (de ardere a grăsimilor), dar va acționa și asupra sănătății mintale.

Dormi mai mult

Un somn eficient pe timp de noapte – este regula primordială în arderea grăsimilor. Oamenii care nu dorm suficient suferă de un metabolism lent cât și de o stare de foame pe timpul zilei.

Toți acești factori vor lucra împotriva ta dacă ai ca scop pierderea în greutate. Asigură-te că somnul este prioritatea ta. Da, este foarte important.

Stabiliți-vă obiective pe care le puteți realiza

Obiectivele tale trebuie să fie realizabile. Dacă trebuie să pierdeți din greutate 25 de kg, asta nu se va întâmpla timp de o lună. Dacă doriți să adăugați 10 kg la masa musculară, acesta este un proces mai îndelungat care poate dura cel puțin 1 an.

În cazul în care te concentrezi pe pași mici, succesul va veni și va rămâne cu tine pentru o lungă perioadă de timp!

Evită stresul cât mai mult

Prea mult stres duce la supraalimentare, consumul de alcool și alte obiceiuri nesănătoase. Stresul eliberează de asemenea, hormonul de cortizol, care promovează acumularea de grăsime. În cazul în care în organism se elimină o cantitatea mare de cortizol, are loc depunerea de grăsime în zonele cu probleme.

Pentru a depăsi stresul, adăugați în programul zilnic câteva activități de relaxare. Fă o baie, citește, vorbește la telefon cu un prieten, joacă-te, mergi pe jos, dormi. Cu cât mai bine te înveți să îți controlezi stresul, cu atât mai bine te vei simți și mai repede vei observa schimbările.

Nu uitați de proteine

Proteinele, de exemplu, cresc în mod semnificativ rata metabolismului (ritmul de utilizare a “combustibilului” extras din hrană), producând căldură şi arzând mai multe calorii decât grăsimi sau carbohidraţi.

Am discutat despre acest aspect aici:

Iată 4 motive să consumi proteine pentru a pierde în greutate

Site Footer