surse eficiente de proteine hardbody

Iată 4 motive să consumi proteine pentru a pierde în greutate

Termenul de proteine provine din cuvântul grecesc prōteios și înseamnă primar, de bază. Împreună cu grăsimile, carbohidrații și apa, se numără printre macronutrienții de care omul are nevoie pentru buna funcționare a organismului. Proteinele sunt molecule mari, care sunt compuse din combinații de aminoacizi. Ele sunt, cu adevărat, baza corpului uman, pentru că nici o celulă din corp nu se poate descurca fără proteine.

Sursele de proteine, în funcție de conținutul de aminoacizi esențiali, pot fi împărțite în trei categorii de bază:

  • Complete – conțin toți aminoacizii esențiali și includ produse animale, cum ar fi carnea, ouăle și produsele lactate.
  • Incomplete – conțin cel puțin un aminoacid, includ predominant proteine vegetale precum mazărea, leguminoasele sau cerealele.
  • Parţial complete – este o combinație de două sau mai multe alimente, care conțin proteine incomplete. Combinându-le, puteți obține o sursă completă de proteine.

Schimbarea alimentaţiei este o parte importantă a acestei transformări și nu ar trebui să aibă loc fără aportul necesar de proteine. Un aport suficient de proteine pentru pierderea în greutate este important din mai multe motive.

Reduce pofta de mâncare

Reglarea nivelului hormonal duce la modificări ale apetitului și aportului caloric. Un aport crescut de proteine va reduce aportul caloric zilnic, potrivit mai multor studii. Creșterea proporției de proteine la 30%, a determinat o scădere a aportului zilnic cu 441 calorii.

Proteinele pot influenţa şi una dintre cele mai mari probleme în menținerea unei diete, au impact asupra poftei de mâncare și a obiceiului de a mânca seara târziu.

Prin creşterea aportului de proteine cu până la 25%, se reduce pofta de mâncare cu 60% și dorința de a avea gustări de seară târzii cu 50%.

Produce hormoni și reglează nivelul hormonal

Mai multe proteine sunt necesare pentru producerea hormonilor, datorită cărora organele și celulele pot comunica între ele. Creierul primește, semnale cu ajutorul hormoniilor, ale căror niveluri variază în funcție de alimentaţie. Un aportul crescut de proteine crește nivelul hormonilor de sațietate – GLP-1, peptida YY și colecistokinină. 

În plus, reduce nivelul hormonului grelin, care este hormonul foamei. Aceste modificări hormonale duc la reducerea semnificativă a senzaţiei de foame, care este un factor important în timpul procesului de pierdere în greutate.

Consumul de proteine favorizează arderea caloriilor

Corpul uman folosește o anumită parte din caloriile primite pentru a digera şi metaboliza alimentele, acest fenomen se numește efectul termic al alimentelor.

Proteinele au un efect termic semnificativ mai mare, decât carbohidrații și grăsimile.

Efectul termic al proteinelor este de până la 20-30%, în timp ce, pentru carbohidrați este doar de 5-10% și pentru grăsimi 0-3%. Aceast lucru înseamnă că 20-30% din caloriile provenite din proteine, sunt arse de procesele metabolice și de procesul de digestie. 

Menține și repară mușchii

În timpul procesului de pierdere în greutate, organismul nu pierde doar depozitele de grăsime, ci se poate confrunta cu reducerea masei musculare. Un alt efect secundar posibil este scăderea frecvenței metabolice, ceea ce înseamnă că, ardeţi mai puține calorii, decât  ardeați înainte de a începe procesul de a pierde în greutate.

Soluția ideală pentru reducerea grăsimii, fără a pierde masă musculară este să aveți un aport de proteine mai mare și să încludeți în planul vostru de antrenament și antrenamentele de forță.

Ce tip de proteine sunt cele mai bune pentru pierderea în greutate?

Pe piață există mai multe tipuri de proteine sub formă de suplimente nutritive. Fiecare este o sursă excelentă pentru a atinge obiectivul de a pierde în greutate, sau pentru a atinge alte obiective. Există diferențe între acestea așa că puteți afla câte tipuri de surse de proteine sunt citind articolul următor:

Surse de proteine din punct de vedere al eficienței lor

Site Footer