surse eficiente de proteine hardbody

Surse de proteine din punct de vedere al eficienței lor

Proteinele au constituit dintotdeauna un mit pentru culturiști și pe bună dreptate, având în vedere importanța lor. Proteinele sunt esențiale vieții, și o componentă de bază a tuturor celulelor corpului. Privați-vă corpul de un aport proteic consistent și vă expuneți la o stare precară de sănătate. Hormonii, enzimele și integritatea structurilor celulare sunt toate dependente de aportul proteic. Întrebările referitoare la calitatea proteinelor vor primi răspuns în acest articol, în care vor fi analizate cele mai cunoscute surse proteice din punct de vedere al eficienței lor în creșterea masei si forței musculare.

CASEINA

Caseina nu a fost și nu este un supliment proteic de calitate superioară. De ce iau culturiștii suplimente proteice din caseină? Studiile nutriționiștilor au arătat că aceasta rămâne mai mult timp în stomac și din acest motiv se presupune că absorbția aminoacizilor în sânge este mai lentă. Dar o absorbție lentă a aminoacizilor în sânge nu ajută foarte mult sinteza proteică. Cercetări recente au dovedit că o absorbție rapidă a aminoacizilor în sânge ajută creșterea sintezei proteice, lucru la care caseina este deficitară. Un alt motiv pentru care unii culturiști folosesc suplimentele din caseină este prețul scăzut. Caseina este ieftină dar inferioară zerului. Până și proteina din soia este mai bună pentru favotizarea unei retenții mărite de azot. Din aceste motive, în ceea ce privește eficiența pentru culturiști, caseina primește o stea.

SOIA

Cum am arătat mai sus, proteina din soia este superioară celei din caseină în favorizarea anabolismului proteic, dar și în cadrul dietelor aceasta are un rol pozitiv în arderea grăsimilor. Soia are un efect similar cărnii de vită în stimularea unei balanțe pozitive de azot. Este însă interesant de arătat că unele produse de soia pot avea (conform unor studii) un potențial de a ridica nivelul de estrogen în corp, lucru nefavorabil bărbaților care fac culturism. Dacă ești un culturist ce își dorește să câstige rapid masă musculară, lasă soia deoparte. Proteinele din soia primesc la această evaluare 2 stele.

PROTEINE DIN OU

Profilul de aminoacizi al acestora este superior în comparație cu proteinele din caseinat sau soia, dar inferior celor din zer. Întrucât sunt o sursă de calitate bună de proteine, suplimentele proteice din ou sunt cotate cu 3 stele.

PROTEINE DIN ZER

La o comparație gram cu gram, nici o altă proteină nu se absoarbe mai bine decât proteina din zer, nici caseina, nici soia, nici oul sau carnea de vită. Singura problemă cu proteina din zer a fost imposibilitatea de a o izola și extrage, de aceea apare relativ târziu în rândul suplimentelor proteice. Odată cu apariția metodei de schimb de ioni și filtrare a proteinelor de zer, s-a putut obține concentratul proteic numărul 1 pentru culturiști. Proteinele din zer de calitate superioară sunt nu numai obținute prin schimb de ioni și microfiltrare, dar au în conținut și peptide și izolați de zer, care la măresc calitatea. Proteina din zer este bogată în aminoacizi esențiali și glutaminã, iar valoarea biologică a cesteia este mai ridicată decât a laptelui matern, având și un pronunțat efect de stimulare a imunității organismului. Datorită acestor considerente proteina din zer hidrolizat, obținută prin schimb de ioni și microfiltrare este de o calitate net superioară celorlalte proteine și primește 4 stele.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer